Laureaci badania

Marka Godna Zaufania 2023

W tym roku po raz ósmy sprawdziliśmy, które marki produktów i usług dla biznesu cieszą się największym zaufaniem przedsiębiorców z sektora MSP. Prezentujemy kategorie tegorocznej edycji naszego badania. Zwycięzców poszczególnych kategorii przedstawimy w czerwcowym numerze My Company Polska.

Zobacz kategorie i zwycięzcówPobierz raport „Marka Godna Zaufania 2023”

PARTNERZY PROJEKTU:

Kategorie i zwycięzcy badania
Marka Godna Zaufania 2023

Wzorem ubiegłego roku poprosiliśmy laureatów naszego badania o komentarz dotyczący nagrody i tego, jak ważną kategorią w biznesie jest zaufanie klientów do oferowanych produktów i usług

Metodologia badania

Badanie Marka Godna Zaufania przeprowadził na nasze zlecenie instytut badawczy Kantar Polska.

W badaniu szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, którym markom produktów i usług skierowanych do biznesu najbardziej ufają polscy przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy – reprezentanci sektora MSP – wyłonieni z bazy adresowej „My Company Polska” wypełniali online ankiety, w których spontanicznie odpowiadali, której marce z danej kategorii ufają najbardziej. Poprosiliśmy o wytypowanie marek w 25 kategoriach najbardziej popularnych usług i produktów dla biznesu. Wszystkie pytania dotyczące marek były otwarte. Dało to równe szanse, jeśli chodzi o nominację, każdej marce, niezależnie od jej wielkości i zasięgu. Odpowiedzi respondentów opierały się w pełni na ich osobistej wiedzy i doświadczeniu.
Respondenci wymienili łącznie 160 cenionych przez siebie marek.

Firmy, którym ufają polscy przedsiębiorcy:

KATEGORIA: Czarno na białym, czyli urządzenie wspierające ekologiczne drukowanie i obieg dokumentów w biurze
ZWYCIĘZCA: HP

Andrzej Sowiński

dyrektor zarządzający HP Inc. Polska Sp. z o.o.

Dołączenie, po raz kolejny, do grona laureatów badania Marka Godna Zaufania to dla nas ogromny zaszczyt. Pozytywne opinie respondentów utwierdzają nas w przekonaniu, że zmierzamy w dobrym kierunku, że konsumenci mają do nas i naszych produktów zaufanie. Japoński pisarz Haruki Murakami stwierdził kiedyś: „Na tym świecie nie ma nic równie trudnego do zdobycia i równie łatwego do stracenia jak zaufanie”, dlatego też nieustannie wsłuchujemy się w głos naszych klientów i stale rozwijamy portfolio innowacyjnych urządzeń tak, aby wychodzić naprzeciw zmieniającym się potrzebom współczesnego świata.

W HP wiemy, że tylko szybka reakcja na oczekiwania otoczenia i natychmiastowe rozwiązywanie problemów użytkowników mogą zbudować długofalową lojalność. W naszej strategii biznesowej człowiek był, jest i zawsze będzie na pierwszym miejscu. Dlatego też w komunikacji marki HP stawiamy, przede wszystkim, na transparentność i szczerość, które bez wątpienia są filarem naszej reputacji. Tak samo jak bezpieczeństwo naszych klientów – od lat dzięki m.in. HP Wolf Security zapewniamy im ochronę naszych urządzeń na najwyższym poziomie, bez względu na to, gdzie, kiedy i jak pracują. Innymi słowy, w umiejętnym połączeniu tych wszystkich zmiennych upatrujemy źródła naszego sukcesu. Jeszcze raz w imieniu całej firmy HP dziękuję za zaufanie, jakim nas obdarzono!

KATEGORIA: Elektryzująca flota, czyli samochód elektryczny lub hybrydowy, który najlepiej sprawdza się w firmie
ZWYCIĘZCA: Mercedes

Tomasz Mucha

Head of corporate & product communication, MB Cars, MBCEE

Zaufanie to dla Mercedes-Benz kapitał, ale przede wszystkim odpowiedzialność – zobowiązanie wynikające z naszej tradycji najstarszego producenta samochodów na świecie.
Nasi klienci ufają, że pojazdy Mercedesa będą reprezentowały uznany standard, który ukształtował się przez dziesięciolecia, między innymi w bezpieczeństwie, komforcie i osiągach. Jesteśmy pionierem motoryzacyjnych technologii i tę samą rolę chcemy odgrywać w epoce elektromobilności. Dlatego już dziś oferujemy kompleksową gamę samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach rynku, w których jesteśmy obecni. Wykraczamy jednak poza same samochody, zapewniając naszym klientom cały ekosystem produktów i usług, który pozwala na intuicyjne użytkowanie auta na prąd, włącznie z ładowaniem. Aby umożliwić w pełni komfortowe odbywanie podróży na dalekich trasach, w najbliższych latach Mercedes-Benz zbuduje własną sieć stacji szybkiego ładowania z dostępem dla użytkowników pojazdów elektrycznych wszystkich marek.

Jednocześnie spoczywa na nas odpowiedzialność wobec społeczeństwa oraz środowiska, a obie te sfery wzajemnie się przenikają. Przykład: w ub.r. Mercedes-Benz zlicytował jeden z dwóch egzemplarzy historycznego modelu 300 SLR za rekordową sumę 135 mln euro, a dochód z aukcji przeznaczył na stypendia edukacyjne i badawcze w dziedzinach nauki o środowisku i dekarbonizacji. Nasza strategia Ambition 2039 – by oferować w 2039 r. flotę nowych aut neutralną pod względem emisji CO2 – uwzględnia cały łańcuch wartości, począwszy od wydobycia i produkcji aż po recykling. Kładziemy przy tym nacisk na przestrzeganie praw człowieka w kopalniach oraz surowe wymogi wobec naszych dostawców. To nie tylko plany: już teraz stopniowo obniżamy emisyjność produkcji komponentów do naszych samochodów i zwiększamy udział przetworzonych materiałów.
Zaufanie naszych klientów napędza nas do pracy, by nieustannie wybiegać w przyszłość i szukać nowych dróg zrównoważonego rozwoju.

KATEGORIA: Zastrzyk finansowy, czyli bank, który oferuje najlepsze kredyty dla firm
ZWYCIĘZCA: Bank Pekao

Magdalena Zmitrowicz

wiceprezes Banku Pekao SA

Zaufanie do marki to jeden z kluczowych czynników wpływających na jej sukces rynkowy. W przypadku bankowości to podstawowa cecha, bez której nie jest możliwe budowanie długoterminowych relacji z klientami. Banki to instytucje zaufania publicznego nie tylko w łatwych, ale przede wszystkim trudnych czasach. Ostatnie lata pokazały to wyraźnie. Te banki, które tak jak Pekao były z klientami, wspierały ich, pomagały im znaleźć wyjście z problemów, mogą liczyć na ich lojalność, zaufanie, a w konsekwencji na rozwój biznesu.

Wysokie tempo wzrostu w kanałach cyfrowych to jeden z priorytetów Pekao SA. Zmieniamy się cyfrowo, modernizujemy nasze procesy, angażujemy sztuczną inteligencję w coraz nowszych aspektach banku. Nie porzucamy jednak tego, co leży u podłoża naszego sukcesu – relacji z naszymi pracownikami, klientami i partnerami rynkowymi.

KATEGORIA: Karta nowych możliwości, czyli firma wspierająca rozwój płatności bezgotówkowych
ZWYCIĘZCA: Blik

Monika Król

wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika

Zaufanie jest jednym z kluczowych elementów budowania wartości marki Blik, dlatego z ogromną satysfakcją przyjęliśmy informację o zdobyciu tytułu Marka Godna Zaufania. To nasze pierwsze wyróżnienie w tym prestiżowym rankingu, które jest potwierdzeniem, że w ciągu ośmiu lat funkcjonowania Blika udało nam się zbudować nie tylko powszechny i wszechstronny system, który odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów, ale przede wszystkim silną i trwałą relację z naszymi użytkownikami oraz partnerami biznesowymi.

Dziś liczy się elastyczność, np. w kwestii harmonogramu czy wysokości rat oraz personalizacja. Po drugie, jakość obsługi klienta. Tutaj należy zadbać i o formę kontaktu – od stacjonarnej, przez telefoniczną, po najpopularniejszą dziś współpracę online – i o jego jakość. Wykwalifikowani doradcy, szczegółowe informacje dostępne na stronie, rzetelnie przygotowane formalności – to musi być standard. I w końcu, po trzecie, nie można zapomnieć o kliencie, który już podpisał z nami umowę. Należy zrobić wszystko, aby nie tylko był zadowolony z jej przebiegu i chciał kolejny raz skorzystać z naszych usług, ale też aby został ambasadorem naszej marki.

KATEGORIA: Stan posiadania, czyli leasing i wypożyczanie jako sposób prowadzenia biznesu
ZWYCIĘZCA: EFL

Radosław Woźniak

prezes zarządu EFL

Już od ponad 30 lat towarzyszymy przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów i pracujemy na ich zaufanie. A to, jak wskazują nasze wyniki badania satysfakcji klientów, jest na bardzo wysokim poziomie. Wskaźnik NPS wzrósł w 2022 r. do 64 pkt, z 59 w 2021 r., a 95 proc. klientów deklaruje ponowny wybór EFL w przyszłości w celu sfinansowania inwestycji. Na taki wynik zapracowaliśmy, dbając przede wszystkim o trzy wymiary współpracy z klientem. Po pierwsze, dobra oferta, czyli taka, która odpowiada na potrzeby, jakie firma ma w danym momencie. W latach 90. leasing był rewolucyjnym na miarę Polski rozwiązaniem. Potem przyszedł czas na połączenie instrumentu finansowego z dostawcą sprzętu, czyli kompleksowe rozwiązanie w postaci sprzętu i jego finansowania.

„Lorem Ipsum Sp. z o.o.” oferuje szeroki zakres usług, obejmujący konsulting, rozwój aplikacji mobilnych, integrację systemów, tworzenie stron internetowych oraz dostosowane oprogramowanie biznesowe. Dzięki naszej wiedzy i umiejętnościom jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym projektom i zapewnić naszym klientom rozwiązania, które przyczynią się do wzrostu ich sukcesu.

W naszej firmie stawiamy na innowacyjność i ciągły rozwój. Śledzimy najnowsze trendy w branży technologicznej i inwestujemy w nowoczesne narzędzia oraz szkolenia dla naszego zespołu. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczać rozwiązania zgodne z najwyższymi standardami jakości, które spełniają oczekiwania naszych klientów.

KATEGORIA: Tarcza finansowa, czyli firma, która wspiera przedsiębiorców w kryzysowych sytuacjach oferując usługi faktoringowe
ZWYCIĘZCA: Bibby Financial Services

Tomasz Kukulski

prezes zarządu Bibby Financial Services

Największą wartością w Bibby Financial Services są niezaprzeczalnie ludzie. Nasz zespół to grupa ekspertów, którzy na pierwszym miejscu stawiają komunikację, otwartość i bliską relację z klientem. Budowanie zaufania oraz indywidualne podejście do każdego klienta są kluczowe w utrzymaniu długotrwałych relacji biznesowych w branży finansowej, a zwłaszcza w przypadku współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorcami. W Bibby Financial Services specjalizujemy się w obsłudze właśnie tego segmentu. Jesteśmy rodzinną firmą, dlatego wiemy, jak wspierać rodzinne biznesy poszukujące finansowania rozwoju czy pomocy w utrzymaniu płynności finansowej.

Przedsiębiorcy przychodzą do nas z problemem i zwyczajnie oczekują rozmowy z człowiekiem, a nie automatycznych procesów. My rozumiemy swoją rolę, dlatego wewnątrz Bibby Financial Services tworzymy atmosferę zaangażowania i motywacji. To zdecydowanie dobrze wpływa na relacje z klientem i postrzeganie nas jako godnych zaufania. A jak wiadomo – zadowolony klient to zysk.

KATEGORIA: Wirtualna księgowość, czyli firma, która oferuje najlepszy pakiet wsparcia księgowo-rozliczeniowego dla przedsiębiorców
ZWYCIĘZCA: OSCBR

Anita Gołębiewska

dyrektor zarządzająca, Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych

OSCBR wspiera tysiące biur rachunkowych w Polsce w optymalizacji codziennej pracy, poszerzaniu usług i zdobywaniu cennej wiedzy, bezpośrednio przyczyniając się do ich rozwoju.

Nasza strategia oparta jest na dostarczaniu najnowszych, łatwych w użyciu technologii księgowych, budowaniu trwałych relacji oraz dbałości o potrzeby i oczekiwania biur oraz ich klientów. Jesteśmy przekonani, że wypracowane przez nas rozwiązania są kluczem do sukcesu w branży księgowej.

Otrzymanie tytułu Marka Godna Zaufania jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i dowodem na to, że nasza praca przynosi efekty i jest doceniana zarówno przez biura rachunkowe, jak i ich klientów – polskich przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. Nagroda ta jest dla nas nie tylko powodem do dumy, ale też zobowiązaniem do dalszej efektywnej pracy i doskonalenia naszej sieci.

Dziękujemy wszystkim, którzy oddali na nas głos, i za zaufanie, jakim nas obdarzają. To dla nas ogromna motywacja do dalszego rozwijania marki OSCBR.

KATEGORIA: Genialnie proste, czyli innowacyjne oprogramowanie, które ułatwia prowadzenie firmy
ZWYCIĘZCA: enova365

Robert Czuła

prezes zarządu Soneta Sp. z o.o. marka enova365

Zakładając w 2002 r. Sonetę, założyliśmy, że produkowane przez nas oprogramowanie będziemy dostarczać klientom wyłącznie poprzez sieć Autoryzowanych Partnerów, z którymi nie konkurujemy, ale zawsze współpracujemy według przyjętych wspólnie zasad. Założyliśmy także, że nasz produkt – enova365 – zawsze będzie:

  • zgodny z obowiązującymi przepisami, nawet jeżeli ustawodawca będzie te przepisy zmieniał tak dynamicznie, jak to czyni ostatnio
  • rozwijał się co najmniej tak szybko jak nasi klienci, chociaż naszą ambicją jest skutecznie te oczekiwania wyprzedzać
  • systemem nowoczesnym technologicznie, bo z perspektywy producenta oprogramowania nowe technologie to nowe możliwości, a chcemy, by w naszym rozwoju ograniczała nas wyłącznie wyobraźnia

… i w zasadzie przez te ponad 21 lat, najlepiej, jak potrafimy, wywiązujemy się z tych obietnic złożonych naszym partnerom i klientom.

KATEGORIA: Cyfrowe mury, czyli firma, która oferuje przedsiębiorcom najlepszy pakiet usług i rozwiązań dbających o bezpieczeństwo cybernetyczne firmy
ZWYCIĘZCA: Orange Polska

Piotr Markowicz

dyrektor Strategii i Rozwoju ICT Orange Polska

Do bezpieczeństwa firm i instytucji podchodzimy holistycznie. Naszym klientom zapewniamy je na wszystkich poziomach: urządzeń końcowych, sieci, infrastruktury, aplikacji i przetwarzania danych. Cyberbezpieczeństwo to jednak nie tylko doskonalenie rozwiązań technologicznych. Konsekwentnie stawiamy na edukację i zwiększanie świadomości. By wykraść firmowe dane, nie trzeba przełamywać zabezpieczeń sprzętowych, zwykle to pracownik i jego podatność na manipulację stanowi „potencjał” dla internetowych oszustów. W naszych strukturach działa zespół CERT Orange Polska, który o bezpieczeństwo naszych klientów w sieci dba całą dobę.

Tylko w zeszłym roku Cyber-Tarcza Orange ochroniła ponad 5 mln internautów przed utratą danych i pieniędzy. Od ponad dekady zachęcamy klientów do korzystania z doświadczenia ekspertów Orange w dbałości o cyberbezpieczeństwo przedsiębiorstw. Na co dzień pracujemy na zaufanie naszych klientów. Tym bardziej cieszy nas to wyróżnienie.

KATEGORIA: Wysoki A-IQ, czyli firma, która najlepiej wykorzystuje sztuczną inteligencję w swojej działalności
ZWYCIĘZCA: LINK4

Agnieszka Wrońska

prezes LINK4

Dziękujemy bardzo za przyznanie nam po raz pierwszy w historii tytułu Marka Godna Zaufania. Odbieramy to jako szczególne wyróżnienie. Zaufanie to proces długofalowy i symboliczne znaczenie ma dla nas fakt, że tym zaszczytnym tytułem zostaliśmy uhonorowani w wyjątkowym dla LINK4 roku jubileuszowym.

Już od 20 lat dostarczamy produkty i usługi najwyższej jakości. Dokładamy starań, by każdego klienta traktować indywidualnie i być fair, bo zysk mierzymy nie tylko twardymi danymi finansowymi. Równie ważne jest dla nas zaufanie naszych klientów, partnerów biznesowych i wszystkich współpracowników. To zasady niezmienne w LINK4 od dwóch dekad.

Jesteśmy już dojrzałą korporacją, ale z duszą startupu. Wciąż chcemy robić rzeczy niestandardowe i pokazywać, że potrafimy nie tylko wykorzystywać, ale też nadal kreować rynkowe trendy. Sięgamy odważnie po coraz nowsze rozwiązania i czerpiemy z możliwości, jakie daje zaawansowana technologia. Wierzymy, że ubezpieczenia powinny być proste i dzięki nowoczesnym narzędziom takie właśnie się stają.

Docenienie nas tytułem Marka Godna Zaufania to doskonałe zwieńczenie naszej 20-letniej obecności na rynku ubezpieczeń w Polsce, za co jeszcze raz dziękujemy.

KATEGORIA: Polskie górą, czyli polski koncern, który w swojej misji wspiera sektor MŚP w codziennych działaniach
ZWYCIĘZCA: Orlen

Magdalena Cybula

dyrektor wykonawczy ds. marketingu Orlen

W 2022 r. Orlen sfinalizował budowę multienergetycznego koncernu, przejmując Grupę LOTOS i PGNiG. Jesteśmy obecnie liderem branży w Europie Środkowo-Wschodniej – dostawcą paliw, energii elektrycznej i gazu ziemnego dla ponad 100 mln klientów. Dzięki silnej pozycji byliśmy w stanie zapewnić naszym odbiorcom bezpieczeństwo paliwowo-energetyczne, pomimo niezwykle trudnej sytuacji wywołanej wojną w Ukrainie. Wywiązaliśmy się z naszych obietnic i zobowiązań, co wzmocniło pozytywne postrzeganie marki ORLEN i zaowocowało przyznaniem, już po raz ósmy z rzędu, zaszczytnego tytułu Marka Godna Zaufania.

Jest to szczególne wyróżnienie, ponieważ zaufanie naszych partnerów i klientów jest dla nas kluczową wartością, zwłaszcza w kontekście bardzo ambitnego programu inwestycji, dzięki któremu będziemy w stanie w realny sposób przyczynić się do transformacji energetycznej Polski i całego regionu. Dlatego będziemy podejmować kolejne działania sprzyjające budowaniu marki i zaufania naszych interesariuszy, m.in. poprzez działania CSR, sponsoring sportu i kultury oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, z których na co dzień korzystają nasi klienci na stacjach benzynowych, w domu i w miejscu pracy.

KATEGORIA: Szybko i na czas, czyli firma kurierska, która gwarantuje błyskawiczne i bezpieczne dostawy
ZWYCIĘZCA: DPD

Rafał Nawłoka

prezes zarządu DPD Polska

W DPD Polska kierujemy się naszymi pięcioma firmowymi wartościami: ludzie, jakość, odpowiedzialność, zaangażowanie i rozwój, które spajają całą naszą społeczność w duchu wzajemnego szacunku, empatii i orientacji na potrzeby klientów. Każdy z tych filarów wyznacza nam także długoterminowe priorytety i cele w rozwoju firmy. W naszej drodze wzrostu centralną rolę odgrywa rozwój człowieka i organizacji zgodnie z ideami zrównoważonego rozwoju.

Zaufanie do marki DPD budujemy poprzez obserwację zmieniającego się świata, nasze wieloletnie doświadczenie, codzienne słuchanie naszych klientów i nieustanne inwestowanie w wygodę, dostępność i przyjazność naszych usług zarówno dla klientów instytucjonalnych, jak i detalicznych. Naszym klientom dajemy wybór – mogą skorzystać z tradycyjnych usług kurierskich, ale też z sieci ponad 22 tys. punktów DPD Pickup w Polsce i ponad 80 tys. w Europie.

Chcę podziękować naszym dotychczasowym klientom za zaufanie do naszej marki oraz zapewnić, że nie ustajemy w wysiłkach na rzecz niezawodnego działania dzisiaj i przygotowania się do odpowiedzi na potrzeby w przyszłości.

KATEGORIA: Sztuka przewidywania, czyli logistyka i planowanie w firmie: partnerzy, narzędzia, rozwiązania
ZWYCIĘZCA: DHL

Agnieszka Świerszcz

Prezes Zarządu DHL Parcel

Jakość firmy kurierskiej weryfikuje się wtedy, kiedy pojawiają się różnego rodzaju wyzwania. Zaufanie klienta buduje się poprzez rzetelność biznesową, najwyższe standardy, ofertę dostosowaną do potrzeb, ale także indywidualne podejście do rozwiązywania problemów klientów czy kompleksowy sposób obsługi nadawców i odbiorców. By zapewnić naszym klientom jak najwyższy standard obsługi, realizujemy szereg działań i inwestycji w kluczowych dla nas obszarach.

Wśród nich – poza rozbudową naszej sieci doręczeń poza domem, którą tworzy już ponad 14 tys. punktów DHL POP oraz automatów paczkowych DHL POP Box – są to także: kompleksowe portfolio produktów, digitalizacja i automatyzacja, rozwój infrastruktury operacyjnej, ekoflota i inne działania proekologiczne. Projektujemy rozwiązania z myślą o potrzebach odbiorców, często wyprzedzając ich oczekiwania i wyznaczając rynkowe trendy.

Monika Duda-Tulejko

dyrektor zarządzająca DHL Supply Chain w Polsce

Zaufanie to podstawa każdej relacji. Podstawa, która jest jednocześnie największym wyzwaniem. Trwałe, oparte na solidnych fundamentach partnerstwo przyczynia się do powstania długotrwałych relacji biznesowych, rozwijania działalności oraz budowania znaczącej przewagi konkurencyjnej. Nasze zaufanie budujemy na dostarczaniu naszym klientom usług najwyższej jakości, a także codziennym dotrzymywaniu obietnicy dotyczącej świadczenia usług na najwyższym poziomie.

Wierzymy w to, że zaufanie opiera się na dzieleniu wspólnych wartości. Cieszymy się, że szacunek, tolerancja, akceptacja, etyczne prowadzenie biznesu to wartości, które dzielimy wspólnie z klientami. Jesteśmy dumni, że kolejny raz klienci obdarzają nas zaufaniem, przyznając nam prestiżowy tytuł Marka Godna Zaufania.

KATEGORIA: E-commerce nowej generacji, czyli firmy, które potrafią podbić serca klientów w internecie
ZWYCIĘZCA: AMAZON

Aleksandra Borycka

Head of Marketplace Amazon.pl

W e-commerce sukces można osiągnąć tylko w jeden sposób – budując zaufanie! W przypadku Amazon to dwutorowa strategia obejmująca zarówno klientów, jak i sprzedawców. Mamy świadomość, że przywiązanie do marki w tak skomercjalizowanym świecie, oferującym niezliczone możliwości zakupowe, jest długofalową i wieloetapową inwestycją. Bezpieczeństwo zakupów, wysoka jakość produktów i wyjątkowe doświadczenia zakupowe, jakie Amazon gwarantuje swoim klientom, to nadrzędna wartość. Nie byłoby to jednak możliwe bez zaangażowania ze strony tysięcy polskich małych i średnich przedsiębiorców współpracujących z nami.

Dbając o satysfakcję nabywców, wkładamy równomiernie siły i zasoby w budowanie biznesowych relacji ze sprzedawcami, chroniąc ich prawa, wspierając ich krajowy rozwój oraz ekspansję zagraniczną. Tytuł Marka Godna Zaufania, przyznany Amazon przez przedsiębiorców, utwierdza nas tym samym w przekonaniu, że przyjęliśmy właściwy kierunek.

KATEGORIA: Zielona energia, czyli rozwiązania, które sprawiają, że kryzys energetyczny jest mniej dotkliwy
ZWYCIĘZCA: Polenergia Fotowoltaika

Kamil Sankowski

członek zarządu Polenergii Fotowoltaiki

Zaufanie to podstawa każdego biznesu opartego na sprzedaży. W przypadku Polenergii Fotowoltaiki to zaufanie budujemy już podczas pierwszego kontaktu z klientem. Dlaczego? Bo instalacja fotowoltaiczna to inwestycja na co najmniej 25 lat. Klient wydaje mnóstwo pieniędzy na swoją elektrownię słoneczną i nic dziwnego, że stara się związać z firmą, która jest stabilna i będzie na rynku za kilka, a nawet kilkanaście lat. Zaufanie jest tu najważniejsze.

W Polenergii Fotowoltaice kładziemy również duży nacisk na inwestycje i podnoszenie jakości obsługi. Wśród naszych klientów przeprowadzamy rygorystyczne badania satysfakcji klientów oparte na metodyce NPS. Chęć polecenia naszych usług utrzymuje się na poziomie ok. 60 pkt. Potwierdzeniem powyższych badań są rekomendacje, które klienci pozostawiają w internecie. Na podstawie blisko 2500 opinii w wyszukiwarce Google plasujemy się wysoko na tle konkurencji. Średnia ocen wynosi aż 4,5 w 5-stopniowej skali. Zawsze budowaliśmy naszą markę jako dostawcy najwyższej jakości instalacji dla prosumentów opartej na szczerości i transparentności i powiem nieskromnie, że chyba nam to wychodzi.

KATEGORIA: Przyszłość planety, czyli firma, która pokazuje, że raportowanie ESG nie musi być trudne
ZWYCIĘZCA: McDonald’s Polska

Anna Borys

dyrektorka ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska

Podstawą zaufania zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym jest spełnianie obietnic. W McDonald’s działamy tak, aby to, co mówimy, przekładało się na to, jak działamy. Od jakości naszych produktów i ich bezpieczeństwa, poprzez doświadczenie gości w restauracji, aż po wspieranie lokalnych społeczności przez naszych franczyzobiorców i zamykanie obiegu opakowań w restauracjach. Jesteśmy także odpowiedzialnym pracodawcą – zatrudniamy tylko na umowę o pracę i zapewniamy wszystkim naszym pracownikom możliwości rozwoju.

Chcemy być transparentni, dzielić się drogą, którą przeszliśmy, i pokazywać kierunek, w którym zmierzamy. Dlatego zdecydowaliśmy się na wydanie pierwszego raportu ESG w 30. rocznicę naszej działalności w Polsce. Opracowanie pierwszego raportu było wyzwaniem, ale to okazja do spojrzenia na działalność naszego systemu w sposób usystematyzowany, mierzalny i zobiektywizowany.

KATEGORIA: Opiekun pracownika, czyli firma, która oferuje najciekawszy lub najbardziej kompleksowy pakiet benefitów pracowniczych
ZWYCIĘZCA: Benefit Systems

Emilia Rogalewicz

członek zarządu Benefit Systems SA

Z wielką radością dołączamy do grona Marek Godnych Zaufania. To dla nas dodatkowa motywacja do doskonalenia oferowanych przez nas rozwiązań. Od ponad dwóch dekad potrzeby przedsiębiorców oraz ich pracowników są w centrum naszego zainteresowania. Analizujemy rynek i słuchamy naszych klientów. Dzięki temu jesteśmy w stanie sprawnie i zgodnie z oczekiwaniami udoskonalać nasze dotychczasowe usługi (tu świetnym przykładem jest MultiSport, który zapewnia obecnie dostęp do blisko 5 tys. obiektów sportowo- -rekreacyjnych) oraz rozwijać nowe (choćby platformę MultiLife, która wspiera dobrostan psychiczny pracowników). W budowaniu długotrwałych relacji biznesowych i utrzymywaniu wysokiego zaufania do marki ważne są autentyczność i transparentność.

Kluczowym czynnikiem pozostaje jednak nastawienie na klienta. Przejawia się to głównie dostarczaniem mu wartościowych rozwiązań, które przynoszą realne korzyści oraz spełniają oczekiwania związane choćby ze wsparciem dobrostanu pracowników. Co jeszcze? Oczywiście otwarta i skuteczna komunikacja oraz zaangażowanie i wysokie kompetencje zespołu. Dziękuję wszystkim, którzy oddali głos na naszą firmę w badaniu Marka Godna Zaufania. Dziękuję też naszym pracownikom, którzy z oddaniem i profesjonalizmem współtworzą najbardziej kompleksowy i atrakcyjny pakiet benefitów pracowniczych na rynku.

KATEGORIA: Z nami bezpieczniej, czyli firma, która najlepiej wspiera przedsiębiorców oferując najlepsze pakiety ubezpieczeniowe dla pracowników
ZWYCIĘZCA: PZU

Łukasz Turkowski

dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji

Zaufanie to jedna z najważniejszych wartości dla każdej marki, dla ubezpieczyciela – kluczowa. To potwierdzenie wyjątkowej relacji z klientem, tym bardziej szczególnej, że niemożliwej do kupienia za żadne pieniądze. Dlatego jesteśmy bardzo dumni, że kolejny raz niezależni eksperci i klienci wyróżnili nas tytułem Marka Godna Zaufania. Jestem dumny, że zdaniem kapituły PZU udowodnił, że potrafi odpowiedzieć na wyzwania i dopasowywać ofertę, by zapewnić klientom komfort i bezpieczeństwo.

To potwierdzenie, że można na nas liczyć także w trudnych czasach. Niezmiennie wsłuchujemy się w głosy płynące z rynku, by zaspokajać rosnące potrzeby klientów, dostarczać stabilnych, ponadprzeciętnych zysków inwestorom i wyznaczać najwyższe standardy.

KATEGORIA: Szlachetne zdrowie, czyli firma, która najlepiej wspiera przedsiębiorców w organizowaniu opieki medycznej dla pracowników
ZWYCIĘZCA: Medicover

Artur Białkowski

dyrektor zarządzający Pionem Usług Biznesowych, członek zarządu Medicover

Medicover od ponad 28 lat w sposób holistyczny i kompleksowy dba o zdrowie i dobrostan swoich pacjentów. Pomagamy w narodzinach, ratujemy życie i pomagamy je utrzymać w dobrym zdrowiu, świadcząc wysokiej jakości usługi opieki zdrowotnej oraz z obszaru wellbeing, w tym sportu i rozrywki. Otrzymanie tytułu Marka Godna Zaufania jest dla nas miłym wyróżnieniem i z pewnością potwierdza kierunek rozwoju, jaki obraliśmy. Nasi klienci, obdarzając nas swoim zaufaniem, jednocześnie dali wyraz temu, że postrzegają nas jako solidną i godną zaufania markę, co w branży usług medyczny jest szczególnie ważne.

Nagroda to także potwierdzenie, że nasze starania są doceniane nie tylko w obszarze jakościowej opieki zdrowotnej, ale również profilaktyki, promocji aktywności fizycznej czy zdrowych nawyków żywieniowych.

Dziś wszyscy mamy świadomość z jak dużymi wyzwaniami boryka się sektor ochrony zdrowia. Niedobór kadry medycznej, rosnąca inflacja, dług zdrowotny – to wszystko przekłada się w praktyce na dostępność do świadczeń medycznych. Dlatego tym bardziej dziękujemy za to wyróżnienie, które jest docenieniem codziennej pracy naszych ludzi oraz motywacją do dalszych działań.

KATEGORIA: Szkoła liderów, czyli szkoły i instytucje szkoleniowe, które uczą szefów nowoczesnego podejścia do leadershipu
ZWYCIĘZCA: Akademia Leona Koźmińskiego

prof. dr hab. Grzegorz Mazurek

rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Zaufanie to atrybut, który buduje wartość marki – co w państwa opinii jest podstawą budowania wysokiego poziomu zaufania klientów. Każda marka podlega dziś nieustannej, często krytycznej ocenie. W dobie nieograniczonego dostępu do informacji, szybko i łatwo wykrywane są fałszywe intencje czy brak spójności. Myśląc o budowaniu wysokiego poziomu zaufania klientów, warto wymienić kilka niezwykle ważnych aspektów będących jego podstawą. Pierwszym filarem powinna być transparentność i komunikacja. To nie tyle trend, co przyszłość interakcji z odbiorcami – niezależnie od branży i szerokości geograficznej. Otwartość dotyczy zarówno mówienia o sukcesach, jak i mierzenia się z porażkami, wyciągania z nich wniosków. Drugim filarem powinny być wyznawane wartości i postępowanie w zgodzie z nimi. Może to być podejście do problemów społecznych, wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, poszukiwanie odpowiedzialnych środowiskowo rozwiązań, aż po równe traktowanie oraz tworzenie inkluzywnych miejsc pracy. Wspólne wartości przyciągają, ponieważ wszyscy chcemy utożsamiać się z marką, którą wybieramy. Kolejny filar to ludzka życzliwość, empatia, zrozumienie.

Dla marki wszystkie interakcje z klientami powinny być ważne. Na każdym styku powinny pojawiać się dobre emocje. Stąd zresztą rosnąca waga customer experience. Warto więc zadbać nie tylko o użyteczność strony internetowej, ale również o proklienckie podejście choćby do rozwiązywania problemów. Kolejny aspekt to autentyczność. Nasi odbiorcy mogą chcieć poznać szczegóły, dowiedzieć się więcej o produktach czy usługach. Mogą zadawać trudne pytania, ale nie powinni prosić – dokładne specyfikacje czy instrukcje powinny być dostępne „od ręki”. Na koniec warto jeszcze wymienić możliwie najlepszą obsługę: profesjonalną, dostrzegającą indywidualne potrzeby i reagującą na nie.

KATEGORIA: Wszystkie kolory tęczy, czyli firma, która nie boi się mówić o sile różnorodności, także w kontekście wspierania LGBT+
ZWYCIĘZCA: Bank BNP Paribas

Izabela Tworzydło

dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, rzeczniczka prasowa Banku BNP Paribas

Zaufanie buduje się rzeczywistym działaniem, a nie deklaracjami. Jest to szczególnie istotne w relacjach z Klientami czy pomiędzy pracownikami firmy. Kluczowe znaczenie ma wzajemny szacunek, niezależny od tego, jak bardzo się różnimy.

Chcemy być bankiem dostępnym dla różnorodnych grup Klientów, dlatego cenimy różnorodność naszych pracowników. Opierając się na wewnętrznych politykach, Karcie Różnorodności czy naszym Dekalogu Równego Traktowania, budujemy organizację, w której każdy może czuć się dobrze. Wspieramy inicjatywy pracowników, którzy najlepiej dostrzegają, jak możemy wzmacniać inkluzywność. W banku działa m.in. sieć pracownicza BNP Paribas Pride Poland, z której inspiracji organizujemy webinary, spotkania, a na patio centrali banku stanęła tęczowa Ławka Dialogu – miejsce poznawania potrzeb i perspektywy społeczności LGBT+.

Szacunek wobec grup zagrożonych wykluczeniem promujemy też poza bankiem, np. podczas Parady Równości czy realizując kampanie edukacyjne, jak Pierwsza Pomoc dla Ludzkości, w której nauka pierwszej pomocy połączona była z lekcją tolerancji.

Cieszymy się, że nasze zaangażowanie zostało nagrodzone tytułem Marka Godna Zaufania. Będziemy nadal na to zaufanie pracować.

KATEGORIA: Razem znaczy lepiej, czyli firma, która w swoich kampaniach stawia na budowanie wspólnoty i dobrych relacji między ludźmi
ZWYCIĘZCA: Grupa Żywiec

Magdalena Brzezińska

dyrektorka ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec

Wierzymy, że zaufanie konsumentów do naszych marek to wynik bezkompromisowego dążenia do najwyższej jakości i realizowania strategii opartej na wartościach. To wynik posiadania klarownej wizji tego, jaki biznes chcemy budować w najbliższej przyszłości. W Grupie Żywiec rozwijamy się zgodnie ze strategią Evergreen, dzięki której pewnie zmierzamy w kierunku zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu, w którym miarą sukcesu jest wartość dla wszystkich interesariuszy, w tym planety.

To także efekt kreowania świata, w którym każdy czuje się częścią większej społeczności i w którym piwo towarzyszy wspólnemu przeżywaniu pozytywnych emocji.

KATEGORIA: Siła kobiet, czyli firma, która w swoich działaniach i kampaniach najmocniej angażuje się we wspieranie przedsiębiorczości kobiet
ZWYCIĘZCA: Żabka

Przemysław Kijewski

dyrektor ds. operacyjnych

To dla nas nagroda o szczególnym znaczeniu, bo przyznana w głosowaniu innych przedsiębiorców. Tożsamość Żabki oparta jest na równości pracowników, partnerów i współpracowników, a bogactwo naszej organizacji upatrujemy w różnorodności. Zawsze dostrzegamy siłę biznesu w sile kobiet. Wspieramy je w rozwoju ich umiejętności i wzmacnianiu przedsiębiorczej postawy.

Obecnie ponad 60 proc. z przeszło 8 tys. franczyzobiorców prowadzących sklepy pod naszym szyldem to kobiety. Charakteryzuje je różne pochodzenie, wiek, doświadczenie życiowe czy zawodowe. Łączy zaś działalność pod marką Żabka i szerokie wsparcie, na jakie mogą liczyć z naszej strony.

Od 25 lat staramy się tworzyć dla nich optymalne warunki do samorealizacji we własnym biznesie, w stabilnym i sprawdzonym modelu, jakim jest franczyza z siecią Żabka. Cieszymy się niezwykle, że zostało to docenione.

KATEGORIA: Sportowe emocje, czyli firma, która najmocniej wspiera polskie drużyny, a tym samym przyczynia się do promocji sportu
ZWYCIĘZCA: Totalizator Sportowy

Olgierd Cieślik

prezes zarządu, Totalizator Sportowy

Zaufanie nie bierze się znikąd – w przypadku Totalizatora Sportowego budowane jest na przestrzeni ponad 67 lat. Nieustannie pracujemy nad tym, by nasza spółka była postrzegana jako stabilny partner biznesowy i społeczny. Pomaga nam w tym łączenie tradycji branży loteryjnej z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w obszarze gamingu. W codziennej pracy pamiętamy też o naszej odpowiedzialności – o bezpieczeństwie graczy i o naszym zobowiązaniu do wspierania sportu i kultury w Polsce.

Jako największy mecenas tych dwóch dziedzin życia społecznego widzimy, jak dużą wartość dodaną dla każdego przedsiębiorstwa stanowi wspieranie właśnie m.in. kultury fizycznej. Dziękujemy za tytuł Marka Godna Zaufania 2023 w kategorii Sportowe emocje i zapewniamy, że nadal będziemy dokładali wszelkich starań, by polskim kibicom nie zabrakło pozytywnych wrażeń, działając zgodnie z naszym hasłem: #WygrywamyRazem!

KATEGORIA: Biznes z pomysłem, czyli firma, której pomysł na biznes mnie zaskoczył
ZWYCIĘZCA: Foodsi

Mateusz Kowalczyk

CEO i Co-founder Foodsi

Na wysoki poziom zaufania klienta do marki wpływa wiele czynników. Według nas jest kilka rzeczy, które są kluczowe w tym procesie. Ważnym elementem jest otoczenie klienta opieką podczas każdego etapu zakupów oraz odpowiadanie na jego potrzeby. Duże znaczenie ma także ciągły rozwój marki. Oferowane usługi powinny być na jak najwyższym poziomie, a żeby to mogło się wydarzyć, musimy słuchać naszych klientów. Dzięki temu firma ewoluuje i usprawnia swoje działania.

Zależy nam także na tym, żeby Foodsi jako marka kojarzyło się z odpowiedzialnym biznesem. Budujemy zaufanie klientów, działając z pełnym zaangażowaniem w dobrej sprawie – walce z marnowaniem jedzenia. Wszystkie decyzje powinny być podejmowane zgodnie z naszymi wartościami, które są bliskie również odbiorcom marki. Tym m.in. staramy się kierować w Foodsi.

Wyniki raportu znajdziesz w czerwcowym numerze miesięcznika „My Company Polska” 6/2023