Laureaci badania

Marka Godna Zaufania 2020

Po raz piąty sprawdziliśmy, które marki produktów i usług dla biznesu cieszą się największym zaufaniem przedsiębiorców z sektora MSP. Prezentujemy podsumowanie tegorocznej edycji naszego badania, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy.

Zobacz kategorie i zwycięzcówPobierz raport „Marka Godna Zaufania 2020”

Partnerzy Projektu:

Partnerzy wspierający:

Kategorie i zwycięzcy badania
Marka Godna Zaufania 2020

Wzorem ubiegłego roku poprosiliśmy laureatów naszego badania o komentarz dotyczący nagrody i tego, jak ważną kategorią w biznesie jest zaufanie klientów do oferowanych produktów i usług

Metodologia badania

Badanie Marka Godna Zaufania przeprowadził na nasze zlecenie instytut badawczy Kantar Polska.

W badaniu szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, którym markom produktów i usług skierowanych do biznesu najbardziej ufają polscy przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy – reprezentanci sektora MSP – wyłonieni z bazy adresowej „My Company Polska” wypełniali online ankiety, w których spontanicznie odpowiadali, której marce z danej kategorii ufają najbardziej. Poprosiliśmy o wytypowanie marek w 25 kategoriach najbardziej popularnych usług i produktów dla biznesu. Wszystkie pytania dotyczące marek były otwarte. Dało to równe szanse, jeśli chodzi o nominację, każdej marce, niezależnie od jej wielkości i zasięgu. Odpowiedzi respondentów opierały się w pełni na ich osobistej wiedzy i doświadczeniu.
Respondenci wymienili łącznie 250 cenionych przez siebie marek.

Firmy, którym ufają polscy przedsiębiorcy:

KATEGORIA: Smartfon
ZWYCIĘZCA: Samsung

MARCIN GARBARCZYK

dyrektor ds. strategii i marketingu, Samsung Electronics Polska

W dzisiejszym, niezwykle dynamicznym świecie istnieją dwie wartości, które stają się swoistą walutą w relacjach między firmą a konsumentem. Tymi wartościami są uwaga oraz zaufanie. Nie inaczej jest w sferze relacji biznesowych. Niejednokrotnie to właśnie zaufanie staje się tym, co przechyla szalę przy wyborze nowego smartfonu czy całego szeregu rozwiązań technologicznych dla firmy.

Samsung bardzo poważnie podchodzi do tej kwestii. Jesteśmy globalną marką z bardzo silnym lokalnym zapleczem. Dzięki temu, jesteśmy w stanie nie tylko wsłuchać się w głos polskich przedsiębiorców, ale też szybko i skutecznie zaadresować ich potrzeby i problemy.

Zaufania nie zdobywa się w ciągu doby. Wręcz przeciwnie, to trudny, żmudny i obarczony dużym ryzykiem proces.

Jeden nieprzemyślany ruch może czasem zniweczyć wieloletnie wysiłki. Co więcej, nie chodzi tutaj tylko o jakość produktu, jego zabezpieczenia czy funkcje przeznaczone dla biznesu. To oczywiście ważne czynniki, ale równie istotne pozostają usługi dodane, w tym te szyte na miarę polskiego rynku oraz jakość obsługi klienta, także na etapie posprzedażowym. Do wszystkich tych elementów przywiązujemy ogromną wagę i to procentuje.

Jesteśmy dumni, że po raz kolejny możemy odebrać to wyróżnienie. Bardzo dziękujemy wszystkim przedsiębiorcom, którzy wybrali markę Samsung i jednocześnie obiecujemy, że zrobimy wszystko co w naszej mocy, by ich zaufanie utrzymać, a także zdobyć zaufanie pozostałych.

KATEGORIA: Komputer osobisty
ZWYCIĘZCA: DELL

DARIUSZ PIOTROWSKI

General Manager, Dell Technologies Polska

Na proces budowania zaufania zarówno do firmy, jak i w codziennym życiu ma wpływ wiele czynników: od tych namacalnych, łatwych do uchwycenia i oceny, aż po te bardziej abstrakcyjne związane z filozofią oraz wartościami. Tak samo jest w przypadku Dell Technologies. Na pierwszy plan wysuwa się doradztwo: słuchanie, rozumienie potrzeb oraz szukanie rozwiązań. Musimy pamiętać, że minęły już czasy, w których każdy laptop czy monitor oferowany przez jednego producenta były do siebie bardzo podobne. Teraz różne serie urządzeń odpowiadają na odmienne potrzeby użytkowników, a nawet więcej – są do nich precyzyjnie dostosowane. Wystarczy, że klient opowie doradcy o swoich potrzebach i oczekiwaniach, a ten idealnie dobierze dla niego urządzenie. W mojej ocenie producent nie może być jedynie sprzedawcą, musi być ekspertem, który potrafi rozwiązać konkretne problemy, dobierając rozwiązanie najbardziej optymalne pod względem funkcjonalności, ale i atrakcyjne cenowo. Nie może też bać się powiedzieć: „Nie, drogi kliencie, to rozwiązanie u ciebie nie zadziała”. Dobór technologii to praca zespołowa na linii klient–producent, w której stawiamy na maksymalną szczerość.

Druga, jeszcze ważniejsza kwestia, to wsparcie klienta w trakcie całego cyklu życia produktu. Kiedy klient wybiera daną markę, to traktuje ją jako partnera. Musi mieć pewność, że nie zapomnimy o nim w momencie finalizacji zakupu, tylko będziemy dbali o jego komfort oraz służyli wsparciem przez cały okres użytkowania. I właśnie ta partnerskość to aspekt, o który szczególnie dbamy w relacji z naszymi klientami. Ponadto Dell słynie z serwisu, który nie kończy się na rozwiązywaniu nieoczekiwanych problemów – nasze wsparcie sięga zawsze o krok dalej i dotyczy także ewentualnego odbioru sprzętu, wyczyszczenia danych czy utylizacji urządzenia po zakończeniu użytkowania. Podsumowując: profesjonalizm, zrozumienie potrzeb oraz partnerska relacja – właśnie na tej podstawie rodzi się zaufanie do naszej marki.

KATEGORIA: Urządzenie biurowe
ZWYCIĘZCA: HP

Vitaly Matyushenko

Head of End User Sales, Central Europe, HP Inc.
p.o. prezesa w HP Inc. Polska

Zaufanie to luksus, na który trzeba zapracować. Niezwykle cieszy nas fakt, że kolejny rok z rzędu HP w oczach klientów jest firmą, która zasługuje na uznanie. Jest to niepodważalny dowód na to, że nasze działania na rzecz budowania ich satysfakcji idą w zamierzonym kierunku. Jednym z naszych priorytetów jest zapewnienie wysokiej jakości i niezawodności w dobrej cenie, co odnajduje swoje odzwierciedlenie w szerokiej ofercie usług i produktów zarówno do domowego, jak i profesjonalnego użytku. Co więcej, wszystkie rozwiązania HP od początku są tworzone z myślą o potrzebach użytkowników.

Nasi klienci wiedzą, że wybierając HP, decydują się na funkcje dostosowane do ich trybu pracy, a także na niepowtarzalny design oraz jedne z najlepszych na rynku zabezpieczeń przeciwko cyberatakom, również w urządzeniach drukujących. Zapewniamy to wszystko, by mogli bez obaw korzystać z naszego sprzętu w każdym miejscu i czasie. Stale pracujemy nad tym, by rozwiązania HP były jeszcze bardziej innowacyjne.

KATEGORIA: Oprogramowanie dla firm
ZWYCIĘZCA: Microsoft

Mark Loughran

dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft

Obecnie miliony ludzi na całym świecie przystosowują się do zdalnej pracy i nauki w pełnym wymiarze godzin. Trendy, jakie wynikają z danych i rozmów z naszymi klientami, pokazują, że świat uczy się skutecznie łączyć na odległość w taki sposób, jaki niektórzy wcześniej uważali za niemożliwy.

Naszą misją w Microsoft jest umożliwienie każdej osobie i każdej organizacji na świecie, aby mogły osiągać więcej. Jeszcze nigdy nie było to tak ważne jak teraz, aby pomóc w połączeniu większej liczby osób i utrzymaniu funkcjonowania większej liczby organizacji dzięki bezpiecznym narzędziom.

Właśnie zanotowaliśmy nowy rekord – 2,7 mld spotkań Microsoft Teams w ciągu jednego dnia, co oznacza wzrost o 200 proc. w porównaniu z 900 mln z 16 marca. Chcemy wspierać wszystkie organizacje i osoby w kontynuowaniu ich codziennych działań. Jestem dumny, że już piąty rok z rzędu klienci docenili nasze wysiłki i przyznali nam tytuł Marka Godna Zaufania w kategorii oprogramowanie dla firm.

KATEGORIA: Operator telekomunikacyjny
KATEGORIA: Dostawca internetu
ZWYCIĘZCA: Orange

Paweł Patkowski

Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej, Orange Polska

Świat zmienia się na naszych oczach. Pandemia koronawirusa w krótkim czasie zmieniła model funkcjonowania wielu firm. Zdalna praca i ograniczenie bezpośredniego kontaktu z bliskimi, współpracownikami i partnerami to sytuacja, w której szczególnego znaczenia nabierają wartości, takie jak zaufanie i solidność.

Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza teraz możliwość pozostawania w kontakcie stała się niezwykle istotna dla wszystkich ludzi, biznesu i państwa. Wierzymy, że rolą Orange – zdobywcy tytułu Marka Godna Zaufania 2020 – jest wspieranie ludzi oraz firm w świecie nowych technologii i cyfrowych możliwości.

Szybki i niezawodny internet to podstawa prowadzenia działalności w sieci. Wprowadzony na rynek kilka lat temu Orange Światłowód podniósł jakość i stabilność transferu danych na najwyższy poziom.

Przed nami jest rewolucja, którą przyniesie mobilna technologia 5G. Odpowiednio dopasowana do potrzeb firm infrastruktura dostępu do sieci jest kluczowym elementem. Drugim jest dobór narzędzi i rozwiązań teleinformatycznych. I tutaj Orange, jako sprawdzony, godny zaufania partner ma wiele do zaoferowania firmom o różnej skali działania. Dysponujemy najnowocześniejszymi usługami teleinformatycznymi, wiedzą, technologią i zaufaniem, które budujemy od lat.

Dziękujemy klientom, że nas doceniają i tak chętnie polecają. Dzięki Wam aż ponad połowa firm w Polsce korzysta z usług Orange.

KATEGORIA: Usługi w chmurze
ZWYCIĘZCA: Comarch

Jacek Krzaczek

product manager systemów Comarch ERP

Przyznanie nam tytułu Marki Godnej Zaufania przez czytelników magazynu My Company Polska to dla nas wielkie wyróżnienie. Zwłaszcza, że otrzymujemy je drugi rok z rzędu. Jest to zaszczyt ale Jednocześnie duże zobowiązanie, aby dostarczać naszym klientom usługi i narzędzia dopasowane do ich potrzeb. Warto zauważyć, że zaufanie jest to jedyna rzecz w biznesie, której nie da się ani kupić, ani wypromować.

Jest szereg czynników pomagających firmom budować zaufanie wśród ich klientów. Dostawcy usług informatycznych oraz rozwiązań w modelu chmurowym na pierwszym miejscu powinni postawić bezpieczeństwo klientów oraz gromadzonych przez nich danych. Comarch wprowadził do swojej oferty pierwsze rozwiązania chmurowe ponad 20 lat temu. Ten czas pozwolił nam wypracować bardzo wysokie standardy bezpieczeństwa. Obecnie usługi chmurowe dla naszych klientów świadczone są z sześciu własnych ośrodków przechowywania danych, które spełniają szereg standardów bezpieczeństwa.

Kolejnym, ważnym czynnikiem, jest zgodność oferowanych rozwiązań z obowiązującymi przepisami. Nie tylko jak chodzi o systemy ERP i chociażby wysyłkę deklaracji VAT do urzędu skarbowego, ale też przechowywanie danych na dysku online, przepisy RODO czy też obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych. Jako odpowiedzialny producent na bieżąco śledzimy wszelkie zmiany prawne i odpowiednio wcześniej wdrażamy je w naszych rozwiązaniach. Dzięki temu nasi klienci mają zawsze pewność, że korzystając z rozwiązań Chmury Comarch, wybierają usługi zgodnie z przepisami. A w okresie, kiedy gospodarka przechodzi transformację i znaczna część przedsiębiorstw wprowadza w organizacjach model pracy zdalnej, to korzystanie z usług chmurowych staje się czymś „must have”, aby biznes był zarządzany sprawnie.

Również firmy z branży handlu detalicznego będą rozwijać działalność w internecie, a do tego potrzebują platformy e-commerce, zbudowanej w chmurze.

W firmie Comarch bardzo wysoki nacisk kładziemy także na komunikację z klientami. Nie każdy wie, że wiele rozwiązań oferowanych nie tylko w Chmurze Comarch, ale także rozwiązania stacjonarne, jest tworzonych z udziałem naszych klientów. Daliśmy naszym Klientom możliwość realnego wpływu na nasze produkty. Oprócz komunikacji poprzez popularne media społecznościowe czy też asystę uruchomiliśmy także dedykowaną platformę dla naszych klientów i partnerów pod nazwą Społeczność Comarch. Dzięki dużemu zaangażowaniu klientów jest to dla nas źródło uwag i pomysłów płynących bezpośrednio od użytkowników naszych rozwiązań. Jednym z takich pomysłów było stworzenie autorskiego narzędzia Comarch OCR, które znacznie automatyzuje pracę firm poprzez odczytywanie i wczytywanie dokumentów kosztowych do systemu ze zdjęć i plików PDF. Realizowany model współpracy z Klientami, wiedza i doświadczenie pozwoliły nam zdobyć zaufanie ponad 19 tysięcy przedsiębiorstw, które wybrały systemy dostępne w Chmurze Comarch. Mamy nadzieję, że wszystkie rozwiązania jakie wdrażamy z myślą o naszych klientach, przyczyniają się do tego, że darzą nas oni coraz większym zaufaniem, za co serdecznie im dziękujemy.

KATEGORIA: Bank oferujący konto firmowe
ZWYCIĘZCA: mBank

Piotr Teodorczyk

Dyrektor Departamentu Klienta Firmowego, mBank

Każda firma, która zakłada konto w mBanku to dla nas dowód na to, że mamy dobrą ofertę, a przedsiębiorcy nam ufają i chcą z nami budować swój biznes.

Staramy się zdjąć z barków przedsiębiorców jak najwięcej, by mogli w spokoju zająć się tym, co najważniejsze, czyli prowadzeniem swojej firmy. A kwestie zarządzania finansami czy księgowe zostawili nam. W mBanku oferujemy przedsiębiorcom nie tylko konto czy kredyt, ale też usługi księgowe, internetową platformę wymiany walut, terminale płatnicze czy bramkę do płatności internetowych. To wszystko dostają u nas w pakiecie. A nawet więcej, bo z nami mogą też załatwić pierwszą i najważniejszą kwestię – zarejestrować swoją firmę. Naszą codziennością są regularne spotkania z przedsiębiorcami. Stała obserwacja, „wchodzenie w ich buty” sprawia, że możemy szybko reagować, a nawet wyprzedzać ich potrzeby.

Takie podejście sprawia, że w mBanku naprawdę znamy swoich klientów. W przeddzień ukazania się raportu stanęliśmy przed wyzwaniem, które spadło na całą gospodarkę wraz z epidemią. Z dnia na dzień zaangażowaliśmy więc ekspertów, by nie zawieść przedsiębiorców, także w tym wymagającym czasie. Wprowadziliśmy szereg działań wspierających, m.in.: uruchomiliśmy specjalną infolinię księgową, zawiesiliśmy opłaty za korzystanie z naszej bramki płatności – Paynow, umożliwiliśmy skorzystanie z półrocznej karencji w spłacie kapitału kredytu. Po to, by pomóc przedsiębiorcom przejść transformację i ułatwić funkcjonowanie w onlinowej rzeczywistości.

KATEGORIA: Systemy płatnicze
ZWYCIĘZCA: VISA

Adrian Kurowski

Dyrektor Visa w Polsce

Zaufanie do znanej i dostępnej na całym świecie sieci płatności cyfrowych Visa przekłada się na bliskie relacje z naszymi partnerami biznesowymi – bankami, agentami rozliczeniowymi i detalistami. Fakt, że to właśnie decyzją przedsiębiorców Visa po raz kolejny otrzymała tytuł „Marki Godnej Zaufania”, traktujemy jako wspaniałe wyróżnienie i docenienie 30 lat wspólnego rozwijania w Polsce systemu płatności cyfrowych otwartego na wszystkich naszych partnerów rynkowych – startupy, sektor MSP, większe firmy oraz instytucje. Wszystkie działania podejmowane przez Visa wynikają z przejrzystego katalogu wartości, dzięki czemu zapewniamy w Polsce usługi najwyższej jakości, wyznaczając jednocześnie wysokie standardy społecznej odpowiedzialności biznesu. Piąty z rzędu tytuł „Marki Godnej Zaufania” dowodzi, że Visa niezmiennie stanowi dla polskich firm synonim fachowości, solidności i otwartości.

Nieodzownym elementem umacniania wiarygodności marki Visa pozostaje ścisła, partnerska współpraca z przedsiębiorstwami, niezależnie od ich wielkości czy branży.

Między innymi z myślą o nich wciąż udoskonalamy i rozbudowujemy nasze rozwiązania w obszarze obsługi i akceptacji płatności, cyfryzacji gospodarki, handlu online czy rozwoju inteligentnych miast. Nieograniczony dostęp do globalnego rynku, jak również najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości gwarantowane przez Visa, umożliwiają przedsiębiorstwom dynamiczny rozwój. Oferujemy więc nie tylko konkretne rozwiązania z zakresu płatności cyfrowych, ale także możliwość wspólnego wytyczania nowych ścieżek dla polskiego rynku.

Dziękujemy polskim firmom za to wyróżnienie i zaufanie, jakim nie przestają darzyć naszej marki. Robimy wszystko, aby na co dzień sprostać ich oczekiwaniom i umacniać społeczne zaufanie do całej branży płatności cyfrowych.

KATEGORIA: Firma leasingowa
ZWYCIĘZCA: Santander Leasing

Tomasz Jąder

prezes zarządu Santander Leasing

Po pierwsze klient – to hasło oddaje nasze podejście do biznesu, do klientów oraz partnerów biznesowych, i towarzyszy nam od samego początku istnienia firmy. Tytuł Marka Godna Zaufania oraz nasza pozycja rynkowa potwierdzają, że przyjęcie tej filozofii działania było i jest właściwe. Rozwijamy się stabilnie, od lat wspierając inwestycje polskich przedsiębiorców – również teraz, w czasie niepewności i utrudnień wynikających z pandemii. Dzieje się tak dzięki strategii biznesowej, którą wyróżniają uniwersalność, elastyczność, partnerskie podejście do klientów oraz rzetelne i transparentne warunki umów, znajdujące np. uznanie w rankingach OWUL.

Uczciwość w biznesie musi być standardem. Przedsiębiorcy mają dostęp do informacji, mogą w każdej chwili weryfikować swoich partnerów. Działania nieetyczne po prostu się nie opłacają. Tym bardziej w imieniu całej spółki dziękuję naszym klientom i partnerom za zaufanie jakim obdarzyli nas w badaniu Marka Godna Zaufania. To wyróżnienie to zasługa całego zespołu Santander Leasing, dziękuję Wam i gratuluję!

KATEGORIA: Firma ubezpieczeniowa
ZWYCIĘZCA: PZU

Anna Janiczek

dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem, PZU

W PZU skupiamy się przede wszystkim na oczekiwaniach i potrzebach klientów, bo to oni są w centrum naszej uwagi. Budujemy ich zaufanie na każdym poziomie styczności z naszą marką. Przyznany nam w tym roku tytuł Marka Godna Zaufania to dla nas powód do radości i dowód na to, że niezależni eksperci i klienci doceniają naszą pracę.

Z zaangażowaniem i empatią wspieramy naszych klientów w najważniejszych momentach życia i zależy nam, by mieli pewność, że mogą na nas zawsze polegać. To bardzo duża odpowiedzialność, która wymaga skupienia się na klientach i uważnego wsłuchiwania się w ich potrzeby. Tzw. Myślenie Klientem wpisane jest w DNA naszej marki i dlatego w budowanie tych relacji zaangażowana jest cała spółka i wszyscy nasi pracownicy. Codziennie pracownicy Contact Center, doradcy w oddziałach, agenci PZU, specjaliści od innowacji i produktów oraz wszyscy pozostali dbają o pozytywne doświadczenia naszych klientów. Wspólnie dbamy o nich i pracujemy na zaufanie do naszej marki.

Zaufało nam ponad 15 milionów Polaków i to zaufanie zobowiązuje. Rozwijamy ofertę tak, by była jak najlepiej dopasowana do zmieniających się potrzeb klientów. Jednocześnie dbamy o to, aby dostęp do niej był szybki i wygodny. Chcąc być jeszcze bliżej klientów, rozwijamy sieć sprzedaży tradycyjnej. Możemy poszczycić się największą liczbą agentów, ale zdajemy sobie sprawę, jak ważne równocześnie jest wykorzystanie nowoczesnych technologii i inwestycja w kanały cyfrowe. MojePZU to odpowiedź na potrzeby klientów – na naszej platformie mogą w jednym miejscu zgłosić szkodę, umówić się na wizytę lekarską, zamówić konsultację medyczną, kupić polisę czy inwestować swoje oszczędności. MojePZU.pl to najbardziej w Polsce rozbudowana platforma na rynku finansowo-zdrowotnym. Jako aplikacja mobilna jest również dostępna na smartfonach i tabletach.

PZU to więcej niż ubezpieczenia. Jako największy ubezpieczyciel w Polsce wiemy, że naszym obowiązkiem jest szybka pomoc Polakom, gdy dzieje się coś złego. Od wielu lat angażujemy się w ważne inicjatywy społeczne, wspieramy bezpieczeństwo i pomagamy w najtrudniejszych momentach takich jak klęski czy powodzie. Teraz też, jako jedna z pierwszych firm, włączyliśmy się w walkę z koronawirusem. W marcu uruchomiliśmy pomoc dla wszystkich Polaków, nie tylko swoich klientów. Każdy może bezpłatnie skonsultować się z lekarzem PZU Zdrowie, a także uzyskać fachowe informacje medyczne. Przekazaliśmy 200 aut służbom medycznym, które zajmują się chorymi podejrzanymi o zakażenie  koronawirusem. Wartość finansowej pomocy dla szpitali i służb walczących z epidemią to już 11 mln zł, a kolejne 2 mln zł przeznaczymy na zakup testów na koronawirusa.

W tym trudnym dla nas wszystkich czasie dbamy o wszystkich Polaków, także tych najmłodszych.

Na naszej stronie niestraszki.pzu.pl przygotowaliśmy dla dzieci wiele ciekawych aktywności, jak gry i zabawy edukacyjne, audiobooki czy przedstawienia z Niestraszkami. Z jednej strony chcemy wesprzeć rodziców w edukacji dzieci, z drugiej umilić dzieciom czas spędzony w domu. Można na nas polegać!

KATEGORIA: Firma faktoringowa
ZWYCIĘZCA: ING Bank Śląski

Tomasz Mazurkiewicz

Prezes Zarządu, ING Commercial Finance Polska S.A.

Dla ING najważniejsze jest, że to nagroda wynikająca z głosowania klientów. Tytuł Marka Godna Zaufania to nie tylko wyróżnienie, ale przede wszystkim impuls do dalszego rozwoju. Dlatego konsekwentnie poszerzamy ofertę faktoringową, wprowadzając innowacyjne rozwiązania. W 2019 r. rozwijaliśmy zdalne rozwiązania dla mikroprzedsiębiorców – finansowanie faktur. Zintegrowaliśmy nasz system z usługą ING Księgowość, jak również, wykorzystując regulacje dotyczące obowiązku przesyłania przez przedsiębiorców pliku JPK_VAT, wprowadziliśmy możliwość automatycznego podniesienia limitu na finansowanie faktur. Klienci doceniają te działania. Na koniec 2019 r. mieliśmy prawie 50 proc. więcej klientów w porównaniu z końcem 2018 r.

Dziś nic bardziej nie zweryfikuje zaufania niż obecna sytuacja związana ze stanem epidemicznym w kraju. Dlatego jako Grupa ING przygotowaliśmy specjalne propozycje wspierające płynność finansową na wypadek problemów z terminową obsługą spłat w związku z COVID-19. W sposób zdalny klienci mogą składać wnioski o takie udogodnienia, a sprawy będą rozpatrywane w maksymalnie szybki i uproszczony sposób. Mamy nadzieję, że podjęte działania pomogą naszym klientom nie tylko przetrwać ten trudny czas, ale też pomyśleć o bezpiecznym funkcjonowaniu w nowej przyszłości.

KATEGORIA: Firma windykacyjna
ZWYCIĘZCA: Kruk

Piotr Krupa

prezes zarządu, KRUK S.A.

Zaufanie do marki wypracowuje się przez lata, dlatego jest ono bardzo ważne i cenne zarówno w relacjach z klientami, partnerami biznesowymi, jak i w wyróżnieniu się spośród konkurencji. Oczywiście sztuką jest również utrzymanie tego zaufania na jak najwyższym poziomie. Dlatego nie poprzestajemy na tym, co już udało się nam wypracować.

Od lat w naszej codziennej pracy wsłuchujemy się w potrzeby naszych partnerów biznesowych, ale też klientów, czyli osób zadłużonych. Staramy się w miarę naszych możliwości odpowiadać na zgłaszane nam potrzeby i postępować zgodnie z zasadami etyki społecznej, a także zgodnie z przepisami prawa. Dużą wagę przykładamy też do zachowania poufności i bezpieczeństwa danych. Są to dla nas priorytetowe kwestie.

Branża, w której działamy, jest bardzo wymagająca pod względem etyki. Są to nie tylko normy prawne, których należy przestrzegać, ale też ludzkie podejście pełne szacunku i zrozumienia. Dlatego jesteśmy otwarci na dołączanie do inicjatyw, które weryfikują nasze etyczne działania. I tak na przykład KRUK jako członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (w skrócie ZPF, a dawniej KPF) od lat przestrzega Zasad Dobrych Praktyk Windykacyjnych, czyli zasad postępowania w zgodzie z zasadami moralnymi, a także prawnymi.

Co roku poddajemy się audytowi etycznemu, który jest przeprowadzany przez ZPF. Jako spółka notowana na GPW przestrzegamy Zasad Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW. Angażujemy się również w działania dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu. KRUK jest m.in. sygnatariuszem Karty Różnorodności. Reagujemy na potrzeby edukacyjne społeczeństwa. Od lat prowadzimy działania mające na celu podnoszenie świadomości finansowej nie tylko naszych klientów, ale też całego społeczeństwa. Jesteśmy na przykład inicjatorem Dnia bez Długów, który na dobre wpisał się w datę 17 listopada. Równy dostęp do wiedzy finansowej, a także umożliwienie osobom zadłużonym powrotu do normalnego życia gospodarczego jest podstawowym celem działań Grupy KRUK na rzecz rozwoju i poprawy świadomości społeczeństwa na temat finansów. Jako firma bierzemy udział w różnych inicjatywach związanych z ochroną środowiska naturalnego, które jest dobrem nas wszystkich. W 2019 roku w ramach naszej społecznej kampanii „Spłaćmy dług wobec Ziemi” staraliśmy się podnieść świadomość społeczeństwa związaną z nadmiernym konsumpcjonizmem. To wszystko, co robimy, wpływa na ciągłą budowę i podtrzymywanie zaufania.

KATEGORIA: Audyt finansowy
ZWYCIĘZCA: PwC

Krzysztof Szułdrzyński

partner zarządzający działem audytu w Polsce, PwC

Obecna sytuacja to czas niepewności dla wielu biznesów i całych gospodarek. Jest to też skomplikowana sytuacja dla osób przygotowujących sprawozdania finansowe i audytorów. Problemy są dwojakiego rodzaju – te związane z koniecznością pracy zdalnej oraz te związane z niepewnością, która może wpływać na sprawozdanie finansowe łącznie z podstawowym założeniem kontynuacji działalności.

W PwC zatrudniamy 6 tys. osób. Jesteśmy dumni, że od początku wprowadzenia zaleceń w trosce o zdrowie naszych pracowników pracujemy w pełni zdalnie. Tak też przeprowadzamy większość audytów.

Dziś trudno pewnie dostrzec pozytywne aspekty obecnej sytuacji, ale jestem pewien, że z perspektywy całej gospodarki przyspieszy ona automatyzację oraz zmieni sposób pracy w wielu branżach. Wierzę, że w branży audytorskiej w ciągu kilku lat wszelkie rutynowe czynności zostaną zautomatyzowane, zaś praca ludzka będzie się koncentrowała na obszarach wymagających profesjonalnego osądu i oceny ryzyka. Już dziś stosując narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję w pracach audytorskich, widać ogromny postęp w tym zakresie.

KATEGORIA: Samochód osobowy dla firmy
ZWYCIĘZCA: BMW

Maciej Sip

Marketing Director, BMW Group Polska

W BMW Group wysoki poziom zaufania osiągamy przede wszystkim dzięki zorientowaniu na klienta i skupieniu się na jego potrzebach na każdym etapie kontaktu z nami. Ponadto wykorzystujemy innowacyjne technologie po to, by ułatwiać naszym klientom codzienne funkcjonowanie i dać charakterystyczną dla BMW radość z jazdy.

Marka, która chce budować zaufanie klienta, musi wsłuchiwać się w jego potrzeby i odpowiadać na nie w trakcie całego procesu zakupowego oraz obsługi posprzedażowej. W BMW Group ma to miejsce już od pierwszego kontaktu za pośrednictwem strony internetowej, przez proces zakupu, w tym możliwość zaawansowanej personalizacji samochodu dzięki ofercie BMW Individual, aż po usługi serwisowe i kontakt z doradcą z poziomu aplikacji w telefonie. Nasi klienci otrzymują nagrania video poszczególnych elementów samochodu, które zostały poddane diagnostyce i wygodny sposób mogą podjąć decyzję dotyczącą zakresu naprawy. Wszystkie procesy projektujemy w ten sposób, by kontakt na linii klient – marka był zawsze maksymalnie łatwy i wygodny.

Równie ważna w budowaniu zaufania do marek z portfolio BMW Group jest technologia, z której korzystamy na co dzień w naszych produktach. Stosowane rozwiązania mają ułatwiać nie tylko jazdę samochodem, ale także codzienne funkcjonowanie. Systemy asystujące aktywnie regulujące prędkość i wspomagające omijanie przeszkód odciążają kierowców na długich trasach, pomagają im w wyjeżdżaniu z ciasnych uliczek, a nawet są w stanie same zaparkować samochód w najbardziej wymagających miejscach. Do tego dochodzą technologie związane z obsługą samochodu z poziomu smartfona. Za pomocą aplikacji mobilnej i usług BMW Connected możemy m.in. wgrać trasę do nawigacji, zamknąć zdalnie samochód czy też sterować klimatyzacją. BMW pozwala również na cyfrową personalizację samochodu dzięki dostępowi z poziomu kokpitu do ulubionych aplikacji czy wiadomości. Zastosowanie technologii nie kończy się na samochodzie, bardzo ciekawą usługą jest np. Concierge, dzięki któremu możemy otrzymać pomoc np. w znalezieniu pobliskiego bankomatu, polecanej restauracji czy nawet lotniskowym check-inie.

KATEGORIA: Samochód dostawczy dla firmy
ZWYCIĘZCA: Opel

Wojciech Osoś

Dyrektor Public Relations, Groupe PSA i Opel Poland

Tytuł Marka Godna Zaufania 2020 potwierdza, że Opel jest postrzegany jako solidny partner w biznesie. Ambicją marki jest zapewnienie najwyższej jakości kompleksowej obsługi w zakresie mobilności – począwszy od szerokiej gamy nowoczesnych, przyjaznych dla środowiska i niezawodnych produktów poprzez innowacyjne usługi oraz formy finansowania. Zadowolenie naszych klientów jest zawsze w centrum uwagi. Pomagamy znaleźć odpowiednie rozwiązania dostosowane do ich potrzeb oraz nieustanne dążymy do tego, aby udostępniać innowacje dla jak najszerszego grona odbiorców. Aspiracje te są integralną częścią tradycji marki Opel, której produkty i usługi zawsze upowszechniały najnowocześniejsze dostępne rozwiązania. Jesteśmy zaangażowani w zrównoważony, przyjazny ludziom rozwój, poprzez opracowywanie nowoczesnych technologii zwiększających wydajność silników spalinowych oraz prace nad rozwojem mobilności elektrycznej. Do 2024 roku zelektryfikujemy całą gamę modelową marki – zarówno samochodów osobowych, jak i lekkich samochodów użytkowych.

Już wprowadziliśmy na rynek w pełni elektryczną Corsę-e oraz hybrydę typu plug-in – Grandlanda X. Jeszcze w tym roku zadebiutują w pełni elektryczny samochód użytkowy Opel Vivaro oraz zelektryfikowany następca Mokki X. Modele Combo-e, Zafira-e Life oraz następca popularnej Astry dołączą do gamy w 2021 roku. Ważna dla nas jest rzetelność, transparentność oraz zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. Na bieżąco monitorujemy jakość swoich produktów oraz zapewniamy profesjonalną obsługę serwisową na terenie całej Polski oraz Europy poprzez gęstą sieć autoryzowanych punktów dealerskich marki Opel. Tytuł Marki Godnej Zaufania przyjmujemy z dużą satysfakcją. Jest on dowodem zaufania klientów do marki Opel oraz motywacją do dalszych działań.

KATEGORIA: Stacja benzynowa
ZWYCIĘZCA: ORLEN

Adam Burak

Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu, PKN ORLEN SA

Jednym z kluczowych elementów w biznesie jest zaufanie. Zarówno ze strony klientów, jak i partnerów handlowych. Potwierdza ono skuteczność działań ukierunkowanych na ciągłe podnoszenie jakości produktów, a także standardów obsługi. PKN ORLEN to wiarygodna i silna marka. Wiedzą to nasi klienci i partnerzy, ponieważ to właśnie oni docenili nas w badaniu, przyznając już po raz piąty z rzędu tytuł Marka Godna Zaufania. Nieustannie rozwijamy się, by w pełni odpowiadać na ich oczekiwania. Wprowadzamy na rynek nowe produkty i usługi, a także udoskonalamy te, które już funkcjonują, na przykład aplikację ORLEN Pay. Pozwala ona płacić za paliwo przy dystrybutorze za pomocą urządzeń mobilnych. To ważne szczególnie w tak nadzwyczajnej sytuacji jak stan epidemii. Podjęliśmy też wiele działań wzmacniających rozpoznawalność naszej marki na zagranicznych rynkach. W ramach cobrandingu już na wszystkich stacjach w Niemczech, Czechach oraz na Słowacji do lokalnych marek star i Benzina dołączył logotyp Grupy ORLEN. 

Dodatkowo pod Berlinem otworzyliśmy pierwszą stację wyłącznie pod marką ORLEN. Dbamy o nasz wizerunek także poprzez inwestycje w sport. Jesteśmy najaktywniejszym sponsorem polskiego sportu, a kibice doceniają nasze zaangażowanie we wsparcie utalentowanych zawodników. Zaufanie budujemy również poprzez aktywne zaangażowanie w działania z zakresu CSR. Od lat pomagamy najbardziej potrzebującym, a teraz, w tym szczególnym czasie, jesteśmy także solidarni z tymi, którzy są bezpośrednio zaangażowani w walkę z epidemią. Budowanie dobrych relacji z otoczeniem to nasza najlepsza inwestycja, a zaufanie i satysfakcja klientów oraz partnerów napędzają nas do dalszego działania.

KATEGORIA: Linie lotnicze
ZWYCIĘZCA: LOT

Katarzyna Piskorz

członek zarządu ds. korporacyjnych w Polskich Liniach Lotniczych LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT od ponad 91 lat są częścią międzynarodowej lotniczej rodziny. To nie tylko przywilej i przyjemność, ale przede wszystkim odpowiedzialność. Rosnące od lat zaufanie do LOT-u jest dla nas powodem do dumy i nagrodą za wkładany przez setki osób trud. O tym jak zaufanie jest ważne w naszym życiu uczą nas momenty przełomowe takie jak obecna pandemia wirusa SARS-CoV-2. Przez lata udowadnialiśmy i w ostatnim czasie ponownie dowiedliśmy, realizując bezprecedensową w historii polskiego lotnictwa operację repatriacyjną #LOTdoDomu, że można na nas liczyć. Że można i warto nam ufać.

Dzięki współpracy z polskim rządem od 15 marca do 5 kwietnia br. do kraju powróciło 54 tysiące Polaków, których pandemia koronawirusa rozdzieliła z bliskimi. Wykonaliśmy 388 rejsów z sześciu kontynentów, zabierając pasażerów m.in.: ze Stanów Zjednoczonych, Zanzibaru, Filipin, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Azerbejdżanu, Sri Lanki, Meksyku, Kuby, Norwegii, Portugalii i Argentyny.

Sukces tego historycznego przedsięwzięcia nie byłby możliwy bez zaangażowania i ciężkiej pracy zarówno naszych załóg, jak i pracowników biurowych wykonujących i koordynujących operację #LOTdoDomu. Ba! Bez silnego mandatu zaufania takiej operacji nie bylibyśmy w stanie zrealizować.

Od początku istnienia LOT jest ambasadorem Polski na całym świecie. W naszą misję wpisana jest promocja Polski jako gościnnego, nowoczesnego i atrakcyjnego kraju. Charakterystyczny wizerunek żurawia zaprojektowany przez Tadeusza Gronowskiego stał się w 1931 roku nie tylko oficjalnym logotypem LOT-u, ale też symbolem siły i wolności. Dziś jest dla nas także znakiem nadziei na przyszłość.

Wierzymy, że już niedługo zarówno pozycja LOT-u jako narodowego ambasadora, jak i zaufanie do marki znów będą konsekwentnie rosły. Na tworzonym przez te kilka dekad fundamencie ponownie będziemy budować pozycję jednej z najdynamiczniej rozwijających się linii lotniczych w regionie.

KATEGORIA: Usługi kurierskie
ZWYCIĘZCA: DPD

Rafał Nawłoka

prezes zarządu DPD Polska

Jednym z głównych celów długofalowej strategii rozwoju DPD Polska jest zdobycie i utrzymanie zaufania zarówno wśród klientów biznesowych, jak i konsumentów. Dlatego firma wciąż udoskonala swoje usługi i wdraża kolejne rozwiązania, które są dopasowane do potrzeb odbiorców. Chcąc lepiej je poznać od czterech lat DPDgroup prowadzi badania rynkowe Barometr E-shopper, które przedstawiają preferencje i zwyczaje zakupowe internautów. Pozyskana w ten sposób wiedza uzupełniona jest o informacje zwrotne na temat potrzeb polskich przedsiębiorców uzyskiwane w bezpośrednich relacjach handlowych.

DPD Polska tworzy rozwiązania, które usprawniają procesy logistyczne na ostatniej mili, a to z pewnością podnosi zaufanie w odbiorze e – konsumentów. Optymalizujemy i racjonalizujemy sieć połączeń, unowocześniamy swoje obiekty oraz otwieramy nowoczesne przyjazne dla środowiska obiekty, takie jak oddana do użytku w 2018 roku sortownia w Parzniewie.

Innowacje tworzone dla odbiorcy

Współcześni nabywcy preferują opcje dostawy dostosowane do codziennego stylu i trybu życia, co potwierdzają kolejne analizy opinii konsumentów.

W odpowiedzi na ich wymagania DPD Polska wdrożyła takie rozwiązania jak interaktywne powiadomienia Predict, których rozszerzeniem jest portal „Moja Paczka”, które pozwalają na sprawne zarządzanie doręczeniem. Firma dała odbiorcom także możliwość zapłacenia z przesyłkę płatną za pobraniem wygodnie kartą u kuriera. DPD Polska konsekwentnie rozwija również logistykę miejską, w tym sieć punktów Pickup i oddziały miejskie o znacznie szerszym zakresie procesów operacyjnych niż w zwykłych punktach nadań i odbiorów.

Tegoroczny kryzys epidemiczny okazał się swoistym testem tej najważniejszej wartości – zaufania. Aby go nie zawieść, błyskawicznie zmieniliśmy procedury i wprowadziliśmy nowe rozwiązania, zapewniając wszystkim stronom procesu logistycznego komfort i bezpieczeństwo. W tej niezwykłej sytuacji dziękujemy wszystkim naszym Klientom za dobrą współpracę, a naszym Kurierom za zaangażowanie i odpowiedzialną postawę!

KATEGORIA: Usługi logistyczne
ZWYCIĘZCA: Raben

Klaudyna Polanowska-Skrzypek

Group PR manager, rzecznik prasowy, Grupa Raben

Grupa Raben posiada własne oddziały w 13 krajach Europy, łącznie zatrudnia 10 tys. pracowników i każdego dnia na drogi wysyła ponad 8500 ciężarówek. Zaczęło się jednak bardzo niepozornie w 1931 roku. Jan W. Raben, dziadek obecnego CEO, otworzył małą, rodzinną firmę transportową w holenderskim miasteczku Winterswijk. To on dał początek firmie, która dziś jest marką globalną. Kolejnym punktem na historycznej mapie Grupy Raben było objęcie sterów przez syna założyciela w 1960 roku – Theo Rabena. Natomiast pierwszy krok za granicę wykonał wnuk – Ewald. Po przemianach 1989 roku dostrzegł szansę rozwoju na rynku polskim i wyruszył nad Wisłę z planem otwarcia oddziału firmy. Kupił wtedy mapę Polski i zaznaczył dwanaście punktów, które stanowić miały oddziały ulokowane w różnych częściach kraju. Ostatnie 29 lat to historia nieustannego rozwoju firmy i dynamicznej ekspansji na rynki zagraniczne.
Dziś nadal ważne są dla nas wartości charakterystyczne dla familijnych organizacji. Dzięki temu mamy przewagę nad innymi przedsiębiorstwami, ponieważ klientów i pracowników traktujemy jak członków rodziny. Oferujemy logistykę z ludzką twarzą.

Partnerstwo i zaufanie wpisują się w ten styl współpracy, która w wielu przypadkach trwa od lat. Biznes naszych klientów zmienia się na przestrzeni lat, a my dostosowujemy się i rozwijamy wraz z nimi. Jesteśmy partnerami i wspólnie stawiamy czoła pojawiającym się wyzwaniom.

Jako firma odpowiedzialna społecznie dbamy o etyczność w całym łańcuchu wartości, budując kulturę organizacyjną opartą na uczciwości, transparentności i wzajemnym szacunku. W biznesie kierujemy się m.in. podejściem fair play. Jest to uniwersalna zasada, która sprawdza się nie tylko w sporcie. Wierzymy, że relacje oparte na wzajemnej szczerości budują lepsze jutro. Zależy nam, aby każdy kilometr pokonywany przez nasze ciężarówki przybliżał nas do lepszej przyszłości i dobrobytu społecznego. Dlatego też co roku inwestujemy w bardziej efektywne i proekologiczne rozwiązania w transporcie, sadzimy drzewa neutralizujące tony CO2, a także przewozimy charytatywnie tysiące palet dla Banków Żywności. Wierzymy, że pomoże nam to w sposób aktywny wspierać realizację celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Odpowiedzialny transport jest bowiem potrzebny.

KATEGORIA: Dostawca energii dla firm
ZWYCIĘZCA: Tauron

Filip Grzegorczyk

prezes zarządu Tauron Polska Energia

Ponad pół miliona klientów w ciągu pierwszego miesiąca obowiązywania restrykcji związanych z koronawirusem załatwiło swoje sprawy w Tauronie, korzystając ze zdalnych kanałów kontaktu. Jak to się udało? Od wielu lat inwestujemy w elektroniczne formy kontaktu z klientami i na bieżąco wprowadzamy nowe funkcjonalności. Do dyspozycji klientów są m.in. internetowe serwisy obsługowe, czat online, formularze kontaktowe czy infolinie obsługowe i sprzedażowe.

By wyjść naprzeciw potrzebom, firma wciąż rozszerza swoją ofertę. Jedną z nowości jest umowa na prąd z Serwisantem Komputerowym. Usługa gwarantuje sprawną naprawę sprzętu elektronicznego wraz z odbiorem z domu klienta.

W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną zaproponowaliśmy również darmowy kredyt na zakup paneli fotowoltaicznych. Oferta cieszy się dużym zainteresowaniem. Aż 65 proc. wszystkich kupujących fotowoltaikę od Taurona inwestycję tę finansuje za pomocą nieoprocentowanego kredytu. Cały koszt pożyczki pokrywa firma, zaś klient zwraca jedynie tyle, ile w rzeczywistości pożyczył. Tylko w zeszłym roku Tauron przyłączył blisko 30,5 tys. mikroinstalacji o łącznej mocy 206 MW. To aż cztery razy więcej niż w analogicznym, wcześniejszym okresie.

KATEGORIA: Opieka medyczna dla pracowników
ZWYCIĘZCA: Medicover

John Stubbington

COO Healthcare Services, Medicover, Prezes Zarządu Medicover sp. z o.o.

Zaufanie, którym obdarzają nas nasi klienci i pacjenci ma wyjątkowe znaczenie. Powierzają nam oni bowiem zdrowie i życie swoje i swoich bliskich. Dla Medicover oznacza to ogromną odpowiedzialność i zobowiązanie, by zapewniać opiekę medyczną najwyższej jakości – dopasowaną do konkretnych potrzeb, skuteczną, dostępną we właściwym czasie. Na taki efekt pracuje cały zespół – zarówno personel medyczny, jak i pracownicy administracyjni. Dbamy, aby pacjent, bez względu na to jaką drogę kontaktu z nami wybierze, otrzymał potrzebne wsparcie, pomoc i opiekę. Na zdrowie naszych pacjentów patrzymy całościowo. Mamy nadzieję, że dzięki temu pacjenci widzą w nas ekspertów w pełni godnych ich zaufania.

Ogromnym wyzwaniem, aby utrzymać to zaufanie, jest obecna sytuacja epidemii. Świadomi odpowiedzialności jaka na nas spoczywa, chcemy zapewnić, że zdrowie i bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Mimo trudnej sytuacji dokładamy wszelkich starań, aby każdego dnia otaczać naszych pacjentów jak najlepszą opieką.

KATEGORIA: Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
ZWYCIĘZCA: Polpharma

Magdalena Rzeszotalska

Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR, Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA

Zaufanie w przypadku firmy farmaceutycznej jest ogromnie istotne, ponieważ poprzez swoją działalność dotykamy fundamentalnych wartości, jakimi są zdrowie i życie człowieka. Skuteczność, jakość, bezpieczeństwo – te cechy nabierają jeszcze większego znaczenia, kiedy mówimy o lekach.

Jesteśmy dumni, że Polpharma od 85 lat cieszy się zaufaniem pacjentów, lekarzy, farmaceutów i partnerów biznesowych, oferując produkty, na których można polegać. Jako lider rynku farmaceutycznego w Polsce czujemy się również odpowiedzialni za wyznaczanie standardów, zwłaszcza w zakresie etyki biznesu.

Uczciwość, szacunek, odpowiedzialność, solidarność i współpraca – to filary naszego sposobu postępowania. Partnerami w rozwoju tych standardów są dostawcy, kontrahenci, firmy, z którymi kooperujemy. Tym bardziej się cieszymy, że zasłużyliśmy na tytuł Marka Godna Zaufania przyznawany przez przedsiębiorców.

KATEGORIA: Fundacja
ZWYCIĘZCA: WOŚP

Krzysztof Dobies

Dyrektor ds. Komunikacji, Rzecznik Prasowy, WOŚP

Badania pokazują, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy cieszy się największym zaufaniem spośród wszystkich instytucji życia społecznego w Polsce. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że Polacy widzą efekty naszych działań. 27 lat istnienia WOŚP przyniosło rezultat w postaci 62 tys. urządzeń medycznych wartości ponad 1,126 mld zł. Ten sprzęt działa w szpitalach, od początku oznaczony jest serduszkiem WOŚP, a my staramy się go pokazywać, publicznie rozliczając się z naszej działalności.

Dlatego, że od 27 lat Polacy widzą stałość Orkiestry. A także czują jej bliskość. Dlatego, że czują się współtwórcami sukcesu WOŚP.

Orkiestra to nie tylko organizacja, to także ogromny ruch społeczny, obywatelski i oddolny – każdy może znaleźć swoją przestrzeń i wymyślić swój autorski sposób na zaangażowanie w akcję. Dlatego także, że czują dumę. Polacy widzą, że Orkiestra jest podziwiana na świecie, to takie nasze narodowe osiągnięcie.

I wreszcie dlatego, że Orkiestra nigdy w historii pokładanego w niej zaufania nie zawiodła.

KATEGORIA: Bank oferujący kredyty / pożyczki dla firm
ZWYCIĘZCA: PKO BP

PARTNER WSPIERAJĄCY: ATTENTION MARKETING

Maciej Sokołowski

partner w Attention Marketing

Podczas kryzysu sprzedaż i wizerunek marek są zagrożone mocniej niż kiedykolwiek, a utrzymanie czy budowa zaufania stanowią znacznie większe wyzwanie. Kontynuując nawyki z okresu prosperity, nie poradzimy sobie w zmienionym otoczeniu. Obecne trudne czasy to zatem także idealna okazja, by zweryfikować i wzmocnić działania marketingowe. Jest to nieodzowne i dotyczy każdego sektora naszej gospodarki. Bez dobrej komunikacji, przy gwałtownie zmieniających się postawach i zachowaniach klientów, sporo bowiem ryzykujemy.

Tym samym jeszcze ważniejsze jest dziś rozumienie, co w dobie kryzysu kształtuje nasze relacje z klientami, jakiej komunikacji oczekują oni od marek i jaką funkcję mogą w nich pełnić dostępne kanały komunikacji. Kluczowe wydają się wsparcie doradców od wizerunku i dobór narzędzi, które pozwolą w pierwszej kolejności zminimalizować ryzyko odbicia się recesji na prowadzonym biznesie. Jednak przede wszystkim umożliwią wykorzystanie szans, jakie stwarzają odpowiednie działania PR i zarządzanie ryzykiem, aby skuteczniej się komunikować i prowadzić efektywną sprzedaż.

Czym się kierować, by na koniec dnia te cele zrealizować? Istotna jest wiarygodna, nieprzerwana komunikacja, oparta na contencie (to w zasadzie w miarę tanie rozwiązanie wspierające sprzedaż), na budowaniu dodatkowych płaszczyzn interakcji marki z otoczeniem, na dobieraniu efektywnych rozwiązań prosprzedażowych, jak choćby badania czy optymalnie skonstruowane i łatwe, jeśli chodzi o analizę wyników, narzędzia digitalowe. Tego typu rozwiązania mają szczególne znaczenie w B2B, gdzie decyzja zakupowa obarczona jest jeszcze większą odpowiedzialnością, często wzbudzającą  masę emocji, a zaufanie do marek buduje się w dłuższej perspektywie.

W tych szczególnych czasach nie obawiajmy się skonfrontować z wymagającym otoczeniem, bądźmy elastyczni w dostosowywaniu się do okoliczności, konsekwentnie i stale budujmy zaufanie do naszej marki. Wykorzystujmy kryzys jako okazję do transformacji swojego postrzegania marketingu i jego roli w zmaganiach z nadchodzącym spowolnieniem.

Wyniki raportu znajdziesz w majowym numerze miesięcznika „My Company Polska” 5/2020