Laureaci badania
Marka Godna Zaufania 2022
Kategorie i zwycięzcy badania
Marka Godna Zaufania 2022
Wzorem ubiegłego roku poprosiliśmy laureatów naszego badania o komentarz dotyczący nagrody i tego, jak ważną kategorią w biznesie jest zaufanie klientów do oferowanych produktów i usług
Metodologia badania
Badanie Marka Godna Zaufania przeprowadził na nasze zlecenie instytut badawczy Kantar Polska.
W badaniu szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, którym markom produktów i usług skierowanych do biznesu najbardziej ufają polscy przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy – reprezentanci sektora MSP – wyłonieni z bazy adresowej „My Company Polska” wypełniali online ankiety, w których spontanicznie odpowiadali, której marce z danej kategorii ufają najbardziej. Poprosiliśmy o wytypowanie marek w 25 kategoriach najbardziej popularnych usług i produktów dla biznesu. Wszystkie pytania dotyczące marek były otwarte. Dało to równe szanse, jeśli chodzi o nominację, każdej marce, niezależnie od jej wielkości i zasięgu. Odpowiedzi respondentów opierały się w pełni na ich osobistej wiedzy i doświadczeniu.
Respondenci wymienili łącznie 250 cenionych przez siebie marek.
Firmy, którym ufają polscy przedsiębiorcy:
MARCIN GRABARCZYK
Head of Mobile Division, Samsung Electronics Polska
Budowanie zaufania jest procesem długofalowym, na które składa się wiele czynników. Począwszy od tworzonych produktów poprzez obsługę posprzedażową, na kreowaniu i rozwijaniu portfolio rozwiązań kończąc. Wszystkie te działania są wynikiem słuchania klientów i bycia jak najbliżej nich, by jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby.
Jednym z najbardziej namacalnych dowodów wspomnianych działań Lenovo jest systematyczny rozwój legendarnej już marki ThinkPad, która w tym roku obchodzi swoje 30. urodziny. To wyjątkowa okazja do świętowania, tym bardziej że podczas ostatnich targów CES zaprezentowane zostały najnowsze modele z tej serii, m.in. ThinkPad X13s. Został on wyposażony w najwyższej jakości platformę obliczeniową Snapdragon 8cx trzeciej generacji, co stanowi przełom na rynku urządzeń mobilnych. Jego górna i dolna pokrywa składają się w 90 proc. z certyfikowanego recyklingowanego magnezu, zużywa mniej energii i został wyprodukowany przy użyciu autorskiej metody lutowania niskotemperaturowego. Troska o środowisko jest niezwykle istotna dla Lenovo i naszych klientów. Jak pokazują badania, 50 proc. konsumentów uważa zrównoważony rozwój za istotne kryterium zakupu oraz czynnik różnicujący i my na te potrzeby staramy się na wielu etapach odpowiadać.
Dlatego oprócz bardziej ekologicznych procesów produkcyjnych wprowadziliśmy także na globalną skalę usługę kompensacji emisji dwutlenku węgla, czyli CO2 Offset jako rozwiązanie dla klientów, którym zależy na pomocy w realizacji ich celów środowiskowych.
Lenovo jest także blisko swoich klientów praktycznie przez cały okres życia produktu. Realizujemy swoją misję, tworząc usługi wsparcia serwisowego na najwyższym poziomie, do których należy m.in. Lenovo Premier Support zapewniający wsparcie 24/7 przeznaczone dla konsultanta czy priorytetyzację dostępności części wraz z realizacją napraw w trybie on-site w następnym dniu roboczym.
Jest nam niezmiernie miło, że już drugi rok z rzędu otrzymujemy tytuł Marka Godna Zaufania. Takie wyróżnienia są motorem napędowym do podejmowania kolejnych istotnych dla naszych klientów inicjatyw oraz dowodem na to, że kierunki jakie obraliśmy jako firma są słuszne.
WOJCIECH ZASKÓRSKI
General Manager Lenovo Polska
Budowanie zaufania jest procesem długofalowym, na które składa się wiele czynników. Począwszy od tworzonych produktów poprzez obsługę posprzedażową, na kreowaniu i rozwijaniu portfolio rozwiązań kończąc. Wszystkie te działania są wynikiem słuchania klientów i bycia jak najbliżej nich, by jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby.
Jednym z najbardziej namacalnych dowodów wspomnianych działań Lenovo jest systematyczny rozwój legendarnej już marki ThinkPad, która w tym roku obchodzi swoje 30. urodziny. To wyjątkowa okazja do świętowania, tym bardziej że podczas ostatnich targów CES zaprezentowane zostały najnowsze modele z tej serii, m.in. ThinkPad X13s. Został on wyposażony w najwyższej jakości platformę obliczeniową Snapdragon 8cx trzeciej generacji, co stanowi przełom na rynku urządzeń mobilnych. Jego górna i dolna pokrywa składają się w 90 proc. z certyfikowanego recyklingowanego magnezu, zużywa mniej energii i został wyprodukowany przy użyciu autorskiej metody lutowania niskotemperaturowego. Troska o środowisko jest niezwykle istotna dla Lenovo i naszych klientów. Jak pokazują badania, 50 proc. konsumentów uważa zrównoważony rozwój za istotne kryterium zakupu oraz czynnik różnicujący i my na te potrzeby staramy się na wielu etapach odpowiadać.
Dlatego oprócz bardziej ekologicznych procesów produkcyjnych wprowadziliśmy także na globalną skalę usługę kompensacji emisji dwutlenku węgla, czyli CO2 Offset jako rozwiązanie dla klientów, którym zależy na pomocy w realizacji ich celów środowiskowych.
Lenovo jest także blisko swoich klientów praktycznie przez cały okres życia produktu. Realizujemy swoją misję, tworząc usługi wsparcia serwisowego na najwyższym poziomie, do których należy m.in. Lenovo Premier Support zapewniający wsparcie 24/7 przeznaczone dla konsultanta czy priorytetyzację dostępności części wraz z realizacją napraw w trybie on-site w następnym dniu roboczym.
Jest nam niezmiernie miło, że już drugi rok z rzędu otrzymujemy tytuł Marka Godna Zaufania. Takie wyróżnienia są motorem napędowym do podejmowania kolejnych istotnych dla naszych klientów inicjatyw oraz dowodem na to, że kierunki jakie obraliśmy jako firma są słuszne.
ANDRZEJ SOWIŃSKI
dyrektor zarządzający HP Inc Polska
Z ogromną radością przyjęliśmy informację o tym, że polscy przedsiębiorcy docenili markę HP. Tytuł Marka Godna Zaufania cieszy tym bardziej, że wyróżnienie to otrzymaliśmy już po raz kolejny, jednak po raz pierwszy w tak trudnych czasach. Pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie, postępująca inflacja, a co za tym idzie niepewna sytuacja gospodarcza w naszym kraju – te ciężkie dla wszystkich wydarzenia z pewnością nie sprzyjają budowaniu zaufania, poczuciu stabilności czy bezpieczeństwa. Mamy to na uwadze, dlatego jeszcze bardziej niż kiedykolwiek, staramy się nasze działania kierować nie tylko na dostarczanie wysokiej jakości urządzeń technologicznych, które doskonale sprawdzą się w wymagających warunkach pracy hybrydowej, ale przede wszystkim pragniemy służyć ludziom. Aktywnie współpracujemy
z takimi organizacjami jak UNICEF, UNHCR czy Polski Czerwony Krzyż – wszystko po to, aby wesprzeć osoby z Ukrainy, które naszej pomocy potrzebują teraz najbardziej. Jednocześnie nie zapominamy również o dzieciach i młodzieży z całego świata.
Jakiś czas temu we współpracy z Fundacją Media 3.0 stworzyliśmy ogólnodostępną platformę edukacyjną o nazwie „Nowa Akademia”. Platforma jest skierowana do uczniów szkół ponadpodstawowych, zapewniając im praktyczny i interaktywny sposób przyswajania wiedzy. Te i podobne działania stanowią pochodną misji HP, jaką jest przyspieszenie dostępu do rozwiązań cyfrowych dla 150 mln ludzi na całym świecie do 2030 r. Głęboko wierzę w to, że ten kierunek rozwoju przyniesie najlepsze rezultaty, bo wiem, że dla naszych klientów innowacyjny sprzęt to za mało, dobro innych jest dla nich równie priorytetowe. A dla nas ta spójność w biznesie jest najważniejsza, bo ona tak naprawdę kształtuje tożsamość naszej marki.
ANNA KLIMCZUK
Head of Communication, Microsoft w Polsce
Zaufanie do marki budujemy każdego dnia, wspierając funkcjonowanie firm, chroniąc ich zasoby informacyjne, poprawiając komfort działania milionów pracowników i pomagając w jak najlepszym odpowiedzeniu na potrzeby ich klientów.
Dzisiaj, gdy dosłownie „jednym kliknięciem” włączamy możliwości zaawansowanych technologii – sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego czy Internetu Rzeczy – bardzo ważne jest, aby były to rozwiązania godne zaufania. Ogromnie nas cieszy duże zaufanie do marki Microsoft. Utwierdza nas w przekonaniu, że dostarczamy klientom bezpiecznych i niezawodnych narzędzi, które wpisują się w ich potrzeby i efektywnie wspierają realizację codziennych zadań oraz osiąganie śmiałych celów.
W związku z rosnącymi potrzebami każdego z nas w zakresie cyfryzacji, czujemy się odpowiedzialni za naszych obecnych i przyszłych użytkowników, by wchodzili w ten świat bezpiecznie, z poszanowaniem prawa i przy zachowaniu najwyższego komfortu.
Dzięki chmurze oprogramowanie nie jest zarezerwowane tylko dla największych organizacji, ale może z nich korzystać każdy i w dowolnym miejscu. To człowiek i jego potrzeby zawsze będą w centrum naszej uwagi i z myślą o ludziach tworzymy nasze produkty, usługi oraz innowacje technologiczne.
MAŁGORZATA RYBAK-DOWŻYK
Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska
Właśnie upłynął rok, od kiedy świat funkcjonuje w cieniu pandemii COVID-19, której efekty
odcisnęły piętno na wielu aspektach życia. Brak stabilizacji i obawy dotyczące przyszłości stały się codziennością polskich przedsiębiorców. W tym trudnym czasie zaufanie do marki operatora jeszcze mocniej zyskało na znaczeniu. Dlatego zdobycie przez Orange tytułu Marka Godna Zaufania daje tym większy powód do zadowolenia.
Zaufanie buduje się we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji. W dobie przyspieszenia procesów cyfryzacji gospodarki oferujemy firmom nowoczesne rozwiązania usprawniające pracę w środowisku online, takie jak: usługi chmurowe, zdalne wsparcie IT czy Office 365. Jesteśmy przekonani, że równolegle do rozwoju produktów zdalnych, należy nieustannie podnosić bezpieczeństwo korzystania z sieci internetowej.
Coraz poważniejszym problemem stają się bowiem rozmaite zagrożenia w cyberprzestrzeni. Tylko w 2020 roku liczba prób ataków związanych z wyłudzeniem danych wzrosła prawie czterokrotnie. Blisko 20 procent firm doświadczyło cyberataków, a narażona na nie jest praktycznie każda, a zdecydowana większość z nich korzysta z bankowości internetowej, stron www czy poczty elektronicznej. Przedsiębiorcy jednak coraz lepiej zdają sobie z tego zagrożenia sprawę.
Prawie wszyscy chcą zwiększać poziom bezpieczeństwa IT, bo choć zagrożenia istnieją w świecie wirtualnym, to jednak mają bardzo realne konsekwencje.
Realne jest też wsparcie, jakie w tym zakresie przedsiębiorcy otrzymują od Orange w postaci CyberTarczy (uznanej za najlepsze rozwiązanie z zakresu bezpieczeństwa sieci na Światowym Forum Szerokopasmowym Broadband Forum 2020) czy usługi Zarządzany UTM Mobile Device Management. Kierując się odpowiedzialnością i długofalową wizją, pomagamy chronić to, co ważne dla przedsiębiorców – ich środki finansowe, know-how oraz dane klientów.
Cyfryzacja to szansa i zależy nam na tym, by polskie firmy bez przeszkód ją wykorzystały. Niezbędnym warunkiem jest tu odpowiedni poziom cyberbezpieczeństwa. Cieszymy się, że nasz wkład w jego podnoszenie wzmacnia jednocześnie zaufanie do marki Orange.
MAGDALENA DZIEWGUĆ
Magdalena Dziewguć, dyrektor biznesowa Google Cloud w Polsce
W Google Cloud nieustannie pracujemy nad rozwojem naszych produktów nie tylko po to, by ułatwiać naszym klientom i partnerom budowanie przewagi konkurencyjnej, ale także, by efektywnie budować cyfrową przyszłość polskiej gospodarki. Kluczowym celem jest dla nas dostarczanie najlepszych w swojej klasie technologii, by rodzime przedsiębiorstwa mogły odważnie wkroczyć na ścieżkę przyspieszonego rozwoju. Krok po kroku realizujemy tę wizję – w czerwcu uroczyście świętujemy pierwsze urodziny regionu Google Cloud, pierwszej takiej inwestycji publicznego dostawcy chmury obliczeniowej w tej części Europy. Pozwala ona firmom w naszym regionie wykorzystywać najbardziej innowacyjne technologie od Google jeszcze wydajniej niż do tej pory, a także przetwarzać dane lokalnie i zgodnie z regulacjami, co niewątpliwie wiąże się z dużym poczuciem stabilności i bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia jest także lokalne wsparcie najlepszych ekspertów i ekspertek Google, którzy tutaj w Polsce nie tylko udzielają wsparcia naszym przedsiębiorstwom, ale także budują w Warszawie, w Centrum Rozwoju Technologii Google Cloud, usługi chmurowe Google dla firm na całym świecie.
Wierzymy, że dzięki naszemu zaangażowaniu i produktom, które dostarczamy, wspieramy polskich przedsiębiorców w maksymalnym wykorzystaniu szansy na cyfrowy skok do przodu. Poziom adopcji chmury w naszym kraju wciąż nie jest tak wysoki jak w wielu innych krajach Europy, dlatego intensywnie pracujemy nad popularyzacją tej technologii. Chcemy pokazać że odpowiada ona na potrzeby przedsiębiorstw, równocześnie gwarantując prywatność danych i bezpieczeństwo. Wiemy, że podstawą naszych działań i współpracy jest zaufanie, co oznacza, że firmy technologiczne muszą zrobić wszystko, aby udowodnić, że ich technologie są godne zaufania ‒ oczywiście dotyczy to również Google. Dlatego w Google działa m.in. zespół ds. działań w zakresie cyberbezpieczeństwa, który pomaga walczyć z cyberatakami, jednocześnie w sposób przejrzysty informując klientów o podejmowanych działaniach i zapewniając bezpieczeństwo systemów informatycznych.
PIOTR TEODORCZYK
dyrektor Departamentu Klienta Firmowego, mBank
Klienci MSP stanowią specyficzną grupę, ponieważ bycie przedsiębiorcą zmienia sposób myślenia. Produkty dla tych klientów muszą być dopasowane do ich potrzeb i stylu życia. Jako mBank proponujemy klientom nie tylko produkty i usługi finansowe. Chcemy być dla nich partnerem w prowadzeniu biznesu. Priorytetem dla nas jest szybkość reakcji i pomoc przedsiębiorcom w znalezieniu rozwiązań w bieżących wyzwaniach dotyczących prowadzenia firmy.
Jednym z przykładów są działania wspierające przedsiębiorców w zrozumieniu zasad Polskiego Ładu. Udostępniliśmy klientom publikacje dotyczące zmian w ustawie, stworzyliśmy webinaria edukacyjne, w których doradca podatkowy udziela odpowiedzi na nurtujące przedsiębiorców zagadnienia związane z Polskim Ładem, a także uruchomiliśmy specjalną infolinię, na której profesjonalna księgowa odpowiada na zadawane pytania. Klienci docenili nasze wsparcie i dostarczoną merytorykę w założeniach Polskiego Ładu.
Docenienie nas przez klientów w badaniu Marka Godna Zaufania pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku i odpowiadamy na realne potrzeby, a efekty naszych działań budują zaufanie do marki mBank.
Udostępniliśmy klientom publikacje dotyczące zmian w ustawie, stworzyliśmy webinaria edukacyjne, w których doradca podatkowy udziela odpowiedzi na nurtujące przedsiębiorców zagadnienia związane z Polskim Ładem, a także uruchomiliśmy specjalną infolinię, na której profesjonalna księgowa odpowiada na zadawane pytania. Klienci docenili nasze wsparcie i dostarczoną merytorykę w założeniach Polskiego Ładu.
Docenienie nas przez klientów w badaniu Marka Godna Zaufania pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku i odpowiadamy na realne potrzeby, a efekty naszych działań budują zaufanie do marki mBank.
ADRIAN KUROWSKI
dyrektor Visa w Polsce
Niezmiernie cieszy nas to, że po raz siódmy polscy przedsiębiorcy biorący udział w badaniu obdarzyli nas zaufaniem. Logo Visa wzbudza zaufanie, jednak warto pamiętać, że Visa to nie tylko logo na karcie płatniczej, a globalna sieć, która stanowi koło zamachowe kształtującego się globalnego handlu. Naszą misją jest połączenie świata najbardziej innowacyjną, wygodną, niezawodną i bezpieczną siecią płatności, a tym samym wspieranie rozwoju gospodarek, przedsiębiorstw i ludzi. Visa zarządza najbardziej dynamiczną siecią ludzi, partnerstw i produktów. Łączymy już 3,8 mld rachunków, ponad 100 mln punktów sprzedaży i rocznie obsługujemy transakcje o wartości ponad 12 bln dol. Stale też inwestujemy w technologie, które będą kształtować przyszłość handlu, bo wierzymy, że gospodarka, w której może uczestniczyć każdy bez względu na to, kim jest i gdzie się znajduje, niesie wiele korzyści. Te wartości – dostępność, równość i inkluzywność – jakże ważne w dzisiejszym świecie, pozostają dla nas aktualne.
Pandemia COVID-19 pokazała, jak istotna jest nasza misja. Skutki pandemii odczuli zwłaszcza mali i średni przedsiębiorcy. W Visa obserwowaliśmy z bliska, w jaki sposób płatności cyfrowe pozwoliły biznesom przetrwać. Dlatego poprzez swój wieloletni program wsparcia 50 mln MSP w zakresie ucyfrowienia ich działalności, staramy się ułatwić im równiejszy dostęp do możliwości stwarzanych przez nowe technologie. Do tej pory w ramach programu wsparliśmy już około 25 mln małych i średnich firm na całym świecie. Jednak dzisiaj nie chodzi już tylko o przystosowanie się do panujących okoliczności i przetrwania. Z nadzieją patrzymy na licznie powstające biznesy i pomagamy przedsiębiorcom zaistnieć w cyfrowym świecie. Dzięki skali działalności naszej zaufanej sieci jesteśmy w stanie zapewnić pomoc w korzystaniu z owoców cyfrowej gospodarki zarówno małym firmom, jak i konsumentom. Dziękujemy polskim przedsiębiorcom za zaufanie i to wyjątkowe wyróżnienie.
PIOTR TEODORCZYK
dyrektor Departamentu Klienta Firmowego, mBank
Klienci MSP stanowią specyficzną grupę, ponieważ bycie przedsiębiorcą zmienia sposób myślenia. Produkty dla tych klientów muszą być dopasowane do ich potrzeb i stylu życia. Jako mBank proponujemy klientom nie tylko produkty i usługi finansowe. Chcemy być dla nich partnerem w prowadzeniu biznesu. Priorytetem dla nas jest szybkość reakcji i pomoc przedsiębiorcom w znalezieniu rozwiązań w bieżących wyzwaniach dotyczących prowadzenia firmy.
Jednym z przykładów są działania wspierające przedsiębiorców w zrozumieniu zasad Polskiego Ładu. Udostępniliśmy klientom publikacje dotyczące zmian w ustawie, stworzyliśmy webinaria edukacyjne, w których doradca podatkowy udziela odpowiedzi na nurtujące przedsiębiorców zagadnienia związane z Polskim Ładem,
a także uruchomiliśmy specjalną infolinię, na której profesjonalna księgowa odpowiada na zadawane pytania. Klienci docenili nasze wsparcie i dostarczoną merytorykę w założeniach Polskiego Ładu.
Docenienie nas przez klientów w badaniu Marka Godna Zaufania pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku i odpowiadamy na realne potrzeby, a efekty naszych działań budują zaufanie do marki mBank.
TOMASZ KUKULSKI
prezes Bibby Financial Services Sp. z o.o.
Bibby Financial Services działa w branży finansowej, gdzie zaufanie jest szczególnie ważne. Naszymi klientami są głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, z którymi budujemy partnerskie relacje. Powinno to być normą w biznesie, ale jednak wciąż częściej spotyka się szablonowe podejście i algorytmy zamiast dogłębnego zrozumienia potrzeb.
Przygotowując ofertę finansowania, nie pytamy, „czy da się to zrobić?”, tylko „jak?”. Zawsze staramy się w taki sposób ustrukturyzować transakcję, aby przedsiębiorca otrzymał wsparcie dla swojego biznesu. Zależy nam na tym, aby marka Bibby Financial Services kojarzyła się z poczuciem bezpieczeństwa.
Faktoring daje solidne zaplecze finansowe. My dbamy o płynność finansową firmy oraz monitoring jej kontrahentów, a przedsiębiorca może skupić się na tym, co daje mu największą satysfakcję – na prowadzeniu biznesu i planowaniu jego rozwoju.
Piotr Krupa
prezes zarządu, KRUK S.A.
Zarządzanie firmą w czasach różnych turbulencji wymaga dużej elastyczności, cierpliwości, ale też umiejętności adaptacji i szybkiego reagowania. Nie sposób również pominąć wartości i kultury organizacyjnej, które pomagają w zarządzaniu zmianą. Jedna z naszych firmowych wartości mówi o tym, aby traktować naszych
klientów – ale i współpracowników – tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Jeśli odpowiednio mocno zaszczepi się takie podejście w organizacji, to okazuje się, że można odnosić sukcesy nawet w trudnym otoczeniu rynkowym.
MIKOŁAJ RYTEL
partner zarządzający Działem Audytu i CFO Consulting, EY Polska
Zdobycie po raz kolejny tytułu Marka Godna Zaufania jest dla nas szczególnym wyróżnieniem. Ta prestiżowa nagroda niezbicie potwierdza fakt, że EY cieszy się na rynku ogromnym zaufaniem. To efekt ciężkiej, wieloletniej pracy całego naszego zespołu. Jestem z tego powodu niezmiernie dumny. Trzeba pamiętać, że na co dzień świadczymy naszym klientom usługi, dzięki którym budują oni zaufanie szerokiego grona interesariuszy m.in.: inwestorów, władz spółki, instytucji finansowych oraz regulatorów. Klient musi być absolutnie pewien, że może bezpiecznie przekazać w ręce audytora nawet najbardziej wrażliwe dane
o swojej firmie. To działa jednak w dwie strony. My, jako audytorzy, również potrzebujemy mieć pewność, że otrzymujemy od klientów dane przygotowane w sposób rzetelny, które nie zawierają błędów lub nie są celowo zafałszowane. Namacalnym efektem dobrze przeprowadzonego audytu jest szereg wymiernych
i wielowymiarowych korzyści, które odnosi badana przez nas spółka. Nie mam na myśli wyłącznie poprawnej weryfikacji danych finansowych.
Audyt daje możliwość poprawy jakości i efektywności całościowego funkcjonowania firmy. Jestem głęboko przekonany, że zacieśnianie relacji z przedsiębiorcami będzie owocować dalszym wzrostem wzajemnego zaufania.
W ostatnich latach sposób pracy audytora staje się coraz bardziej dynamiczny. Ma to miejsce dzięki rozwojowi nowych technologii, które coraz częściej umożliwiają raportowanie danych w czasie rzeczywistym, a audytorom ich weryfikację na bieżąco. Na skutek tego możliwe jest przeprowadzenie pogłębionej i bardziej rzetelnej analizy, co jest niezwykle istotne w obliczu ewoluujących modeli biznesowych, postępującej globalizacji i wielopłaszczyznowej weryfikacji danych w rozbudowanych strukturach występujących w wielu międzynarodowych korporacjach. Efektywne narzędzia kontrolne przynoszą liczne korzyści badanym organizacjom niezależnie od ich wielkości. Zwiększa to ich wiarygodność na rynku, zapewnia stabilność funkcjonowania oraz umożliwia władzom tych spółek właściwe reagowanie na wyzwania i problemy oraz sprawną identyfikację obszarów rozwojowych.
MARCIN GRUSZKA
Head of Communication, Allegro
Od ponad 20 lat ułatwiamy Polakom zakupy w sieci i promujemy ideę przedsiębiorczości w jednej z najbardziej innowacyjnych dziedzin gospodarki. W każdym miesiącu Allegro jest odwiedzane przez 22 mln klientów – to 80 proc. wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Klienci mają do wyboru ponad 250 mln ofert w korzystnych cenach, które mogą wygodnie i bezpiecznie kupić, korzystając z szybkich i darmowych dostaw w ramach Allegro Smart!, z nowoczesnych usług finansowych Allegro Pay oraz szerokiego dostępu do ponad 50 tys. punktów odbioru – największej tego typu sieci w kraju. Dzięki temu oferujemy kupującym najlepsze doświadczenie zakupowe.
Sprzedawcom z kolei dajemy możliwość rozwijania ich biznesu. Wszystko to inspiruje nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, a klienci wysoko oceniają nasze wysiłki – nasz rNPS (Relational Net Promoter Score) jest najwyższy w branży i wynosi 78,9 pkt.
PIOTR RAWSKI
partner zarządzający Kancelaria Baker McKenzie
Jest dla nas niezwykle cenne, że polscy przedsiębiorcy uznali Baker McKenzie za Markę Godną Zaufania. Zwłaszcza ostatnie miesiące – czas pandemii i wojny w Ukrainie – pokazały, jak ważne jest wzajemne zaufanie i umiejętność właściwego reagowania na pojawiające się przeciwności. Konflikt w Ukrainie, który dotknął bezpośrednio także nasze biuro w Kijowie, postawił przed nami wyzwania, których wcześniej nikt się nie spodziewał. Od 30 lat działa tam nasze biuro, w którym pracuje ponad 100 osób. Wiele z nich postanowiło szukać schronienia w Polsce. Aby umożliwić im bezpieczną relokację, stworzyliśmy systemowy model pomocy naszym kolegom i koleżankom z Kijowa: odbieraliśmy ich z granicy, zapewnialiśmy dach nad głową, pomagaliśmy im w ułożeniu sobie życia w nowym miejscu.
Finalnie ponad 50 osób – pracowników i członków ich rodzin – znalazło się bezpiecznie w Warszawie. To zaufanie w innym wymiarze niż jedynie w sferze profesjonalnego świadczenia usług. To docenienie zaangażowania w sprawy ponadzawodowe. Dla mnie właśnie taki wymiar ma to wyróżnienie.
TOMASZ JĄDER
prezes zarządu Santander Leasing
Utrzymanie pozycji lidera w badaniu Marka Godna Zaufania to dla nas ogromne wyróżnienie. Trzeci raz z rzędu wygrywamy w kategorii firma leasingowa, co świadczy nie tylko o wielkim zaufaniu, jakim darzą nas przedsiębiorcy, ale także o dużej pracy jaką wykonujemy, aby się rozwijać i wspierać naszych klientów w nowoczesnym prowadzeniu ich biznesów. Robimy to w charakterystyczny dla nas sposób: łączymy nowoczesność naszych rozwiązań z dbałością o najwyższą jakość obsługi. Z jednej strony już teraz proponujemy np. innowacyjne formy podpisywania umów czy funkcjonalny portal obsługi klienta, z drugiej możemy się pochwalić niezwykle doświadczoną grupą doradców i konsultantów, którzy dbają o relacje i satysfakcję naszych klientów.
Nowoczesność rozumiemy także jako wyraz troski o naszą planetę i odpowiedź na potrzeby społeczeństwa, w tym dostarczanie produktów, które pozwalają finansować przedmioty o zerowym lub niskim śladzie węglowym. Wszyscy w firmie wierzymy, że nie jest to tylko moda, a nasza wspólna odpowiedzialność za środowisko, w którym żyjemy.
I wiem też, że nasi klienci myślą podobnie. Coraz więcej z nich chce się rozwijać, nie tylko szybko i nowocześnie, ale także w duchu ekologicznych rozwiązań. I ta zgodność w patrzeniu na rzeczywistość buduje i umacnia współpracę oraz ich zaufanie do nas.
Trudny czas, którego teraz wspólnie doświadczamy, był i jest próbą trwałości relacji, testem na dobre rozumienie potrzeb oraz współpracy, u podstaw której leży właśnie zaufanie. Wiem, że razem z naszymi klientami i partnerami możemy realizować wielkie plany i pokonywać trudności. Jest to możliwe także dzięki naszym zaangażowanym pracownikom, którzy rozumieją, jak ważne jest zadowolenie klientów i ich rozwój. Codziennie obserwuję, jak bardzo są zdeterminowani w poszukiwaniu rozwiązań, które mają chronić nasze środowisko i pomagać tym, którzy potrzebują wsparcia. To im, całej mojej załodze, dedykuję tę nagrodę.
SYLWIA MATUSIAK
dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji, PZU
Przyznanie nagrody już po raz siódmy z rzędu to dla nas ogromne wyróżnienie i motywacja do dalszej pracy. To dowód, że niezależni eksperci i klienci doceniają to, co robimy. PZU zaufało aż 15 mln Polaków.
To zobowiązuje. Dlatego wciąż rozwijamy nasze produkty i usługi, by w jak najlepszy sposób zaspokajały oczekiwania klientów. Kładziemy nacisk na innowacje i rozwój zdalnych kanałów kontaktu. Skupiamy się na oczekiwaniach i potrzebach klientów, bo to oni są w centrum naszej uwagi. Budujemy ich zaufanie na każdym poziomie styczności z naszą marką.
Na współczesnym rynku, w obliczu coraz większej konkurencji między markami, kwestia zaufania nabiera ogromnego znaczenia. Marka, której ufają konsumenci, stanowi olbrzymią wartość i – jak wiemy – często jest sukcesem firmy. Musimy jednak pamiętać, że zaufanie do marki jest procesem długofalowym i wymagającym wielu nakładów pracy. Dlatego też stanowi to ogromne wyzwanie i zadanie dla całej organizacji.
Dbając o to, co ważne w życiu naszych klientów, pracujemy na zaufanie do naszej marki.
Dziękujemy!
KLAUDYNA GORZAN
PR Manager marki Škoda
Wszystko, co ważne, czyli niezawodność na trasie, komfort i bezpieczeństwo, dostarczamy w postaci naszych samochodów, jednak istotne są dla nas także pozaproduktowe wartości wiążące się z wyborem Škody. Jednym z nich jest zaufanie do marki i firmy jako partnera biznesowego. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam bardzo dobrze rozumieć oczekiwania klienta, który dziś potrzebuje przede wszystkim pewności i spokoju. Dla nas poczucie zaufania ze strony klientów to ogromny atut pozwalający swobodniej działać i odważniej się rozwijać. W tym kontekście wyróżnienie dla Škody w kategorii Samochód osobowy dla firm jest nie tylko pochlebiające, ale przede wszystkim motywujące.
Przed nami ciekawy i rozwojowy czas. Niedawno wprowadziliśmy na rynek w pełni elektryczny SUV, model ENYAQ iV, a do 2030 r. planujemy premiery trzech kolejnych elektrycznych pojazdów. Udało nam się też zrealizować cel Unii Europejskiej dotyczący emisji dwutlenku węgla dzięki większemu udziałowi pojazdów elektrycznych i zmianom w procesie produkcyjnym. Bardzo cieszymy się, że podejmowane przez nas działania wpływają na wzrost zaufania wśród klientów, czego dowodem jest przyznanie marce Škoda tytułu Marka Godna Zaufania.
PIOTR ŁAKOMY
dyrektor Marki Volkswagen Samochody Dostawcze
Zaufanie klienta to atrybut, na który marki pracują latami, dlatego jest mi niezmiernie miło, że marka Volkswagen Samochody Dostawcze po raz kolejny została wyróżniona tytułem Marka Godna Zaufania.
W marce Volkswagen Samochody Dostawcze zwracamy ogromną uwagę na zaufanie naszych klientów i widzimy, że wielu z nich – właśnie dzięki zaufaniu – wraca do nas po kolejne, coraz nowsze modele samochodów. A skąd to zaufanie się bierze? Oczywiście z naszych najważniejszych cech: wysokiej jakości samochodów, przemyślanych rozwiązań, wygody podróżowania, różnorodności oferowanych przez nas modeli i co chyba najważniejsze historii marki.
W końcu od ponad 70 lat marka Volkswagen Samochody Dostawcze buduje zaufanie klientów, mając na swej drodze wiele „kamieni milowych” – modeli, które zmieniały świat, zmieniały ludzi, towarzyszyły im w najważniejszych momentach. Wystarczy tu oczywiście wspomnieć o naszych kultowych już modelach T1 czy T2, czyli słynnych Bullim i Ogórku.
MAGDALENA CYBULA
dyrektor Biura Marketingu PKN ORLEN
Jesteśmy solidnym i wiarygodnym partnerem w biznesie. Nasza mocna pozycja rynkowa i tytuł Marka Godna Zaufania, który otrzymaliśmy już po raz siódmy z rzędu, są tego bezsprzecznym potwierdzeniem. W zmiennym otoczeniu i czasach pełnych wyzwań, konsekwentnie i stabilnie rozwijamy działalność. Jest to możliwe dzięki dobrze przemyślanej, spójnej strategii, którą z determinacją realizujemy. Dbamy o to, by nasza oferta była jak najlepiej dopasowana do potrzeb i oczekiwań klientów. Naszą ambicją jest zapewnianie im najwyższej jakości produktów i usług, nowoczesnych i przyjaznych środowisku rozwiązań. To procentuje. Wiodące badania pokazują, że skutecznie budujemy satysfakcję klientów, dzięki czemu marce ORLEN ufają już miliony.
Zaufanie budujemy na każdym poziomie naszej działalności, także angażując się we wsparcie sportu, kultury i inicjatyw społecznych. Polacy tego właśnie oczekują, w szczególności od liderów biznesu i my te oczekiwania spełniamy.
Naszym wsparciem objętych jest już 80 zawodników, utytułowanych i przyszłych mistrzów znanych nie tylko w kraju, ale też na arenach międzynarodowych. To szczególnie ważne, bo ORLEN jest firmą globalną, prowadzimy działalność w 100 krajach, na sześciu kontynentach. Ponadto tylko w ubiegłym roku programami sportowymi objęliśmy 55 tys. dzieci i młodzieży. Natomiast w związku z nadzwyczajną sytuacją w Ukrainie błyskawicznie, z wielkim zaangażowaniem i empatią, włączyliśmy się w pomoc przybywającym do Polski uchodźcom i ludności cywilnej, która pozostała w kraju. Okazanie im wsparcia i solidarności było dla nas naturalne.
Doceniamy, że nasze działania ponownie zostały wyróżnione. Budowanie relacji z otoczeniem to najlepsza inwestycja, która napędza nas do dalszego działania. W ten sposób wzmacniamy naszą pozycję rynkową, stabilnie działając w zmiennym i pełnym wyzwań otoczeniu.
Rafał Nawłoka
prezes zarządu DPD Polska
Tytuł Marka Godna Zaufania przyznawany jest markom wybieranym przez przedsiębiorców. Jakie nowe cele stawia sobie marka DPD Polska, by budując swoją tożsamość i przewagę konkurencyjną, jednocześnie zapewniać poczucie stabilności, bezpieczeństwa?
Wyczulenie na potrzeby rynku to ważna zdolność w czasach dynamicznych
i nieoczekiwanych zmian. Od kilku lat DPDgroup publikuje wnioski z badania Barometr E-shopper przedstawiające preferencje i zwyczaje zakupowe internautów, które kształtują się pod wpływem chociażby takich zjawisk jak pandemia koronawirusa. Opinie konsumentów istotnie uzupełniają zbiór danych i spostrzeżeń, jakie płyną od przedsiębiorców. Wiedza ta pomaga optymalizować ofertę rynkową w segmentach 2B i 2C. Stawiamy na personalizację usług i rozwijamy interaktywne narzędzia włączające odbiorcę w logistykę doręczenia. Dzięki temu odbiorca ma wpływ na to jak, kiedy i gdzie odbierze swoją przesyłkę. Przykładami takiego podejścia są portal mojapaczka.dpd.com.pl, który pozwala łatwo zmienić termin i miejsce doręczenia, a także wygodne narzędzie do nadawania paczek, nadaj.dpd.com.pl.
Priorytetem jest więc dla nas dalszy rozwój sieci DPD Pickup umożliwiającej odbiory poza domem ‒ w pobliskim sklepie lub w oddziale miejskim. Już teraz sieć DPD Pickup, obejmująca placówki partnerskie, punkty nadań i odbiorów w sieciach handlowych, automaty paczkowe i oddziały miejskie, liczy ponad 9200 punktów.
Tegoroczny raport Barometr E-shopper potwierdził także rosnącą wrażliwość konsumentów na kwestie odpowiedzialności firm i marek wobec środowiska: nabywcy wybierający rozwiązania przyjazne dla otoczenia stanowią 14 proc. wszystkich e-konsumentów w Europie. Aż 65 proc. z nich wybiera e-sklep, który gwarantuje zrównoważone opcje doręczenia. W odpowiedzi na te wyzwania DPD Polska rozwija model doręczeń wykorzystujący sieć OOH i decentralizuje procesy logistyczne. Dzięki temu ograniczamy ruch kołowy, między innymi w dzielnicach mieszkalnych, biznesowych oraz w centrach miast. Dobrym przykładem są oddziały miejskie, których kurierzy dostarczają przesyłki w najbliższym sąsiedztwie za pomocą nisko- lub zeroemisyjnej floty, rowerami
i pieszo. Usprawnia to procesy ostatniej mili zwłaszcza w cyklicznych okresach zwiększonego zapotrzebowania na usługi kurierskie czy w godzinach szczytu.
MONIKA DUDA
dyrektor zarządzająca DHL Supply Chain w Polsce
Zaufanie to podstawa każdej relacji. Podstawa, która jest jednocześnie największym wyzwaniem. Trwałe, oparte na solidnych fundamentach partnerstwo przyczynia się do powstania długotrwałych relacji biznesowych, rozwijania działalności oraz budowania znaczącej przewagi konkurencyjnej. Nasze zaufanie budujemy na dostarczaniu naszym klientom usług najwyższej jakości, a także codziennym dotrzymywaniu obietnicy dotyczącej świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dzięki temu nasi klienci mogą się skupić na rozwijaniu swojej podstawowej działalności, nam powierzając obsługę logistyczną.
Wierzymy w to, że zaufanie opiera się również na dzieleniu wspólnych wartości, na których budowana jest współpraca. Cieszymy się, że szacunek, tolerancja, akceptacja, etyczne prowadzenie biznesu to wartości, które dzielimy wspólnie z naszymi klientami. Jesteśmy dumni, że kolejny raz klienci obdarzają nas zaufaniem, przyznając nam prestiżowy tytuł Marka Godna Zaufania. To dla nas bardzo wyjątkowe wyróżnienie.
JOANNA ZAKRZEWSKA
dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu PGNiG SA
Zaufanie w relacjach z naszymi partnerami opieramy na długoletniej współpracy i doświadczeniu w branży. Nasza historia stanowi gwarancję wiarygodności, jednak w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu odbiorcy oczekują czegoś więcej – dobrego planu na przyszłość. Obok własnych celów strategicznych mamy przed sobą dwa silne zobowiązania, na podstawie których w najbliższym czasie kreować będziemy nasz biznes. Pierwsze z nich to transformacja energetyczna i perspektywa osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 r. Drugie to włączenie marki PGNiG i związanych z nią kompetencji do koncernu multienergetycznego będącego katalizatorem rozwoju krajowego rynku energii oraz wzrostu konkurencyjności polskich firm w środowisku międzynarodowym. Na drodze do ich realizacji chcemy zbudować pomost pomiędzy tradycyjnym obszarem działalności firmy, związanym z wydobyciem i dystrybucją gazu ziemnego, a poszukiwaniem innowacji oraz nowych źródeł energii.
Poczucie odpowiedzialności oraz świadomość zadania spoczywającego na Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie, jakim jest zapewnianie stabilności
i ciągłości dostaw gazu, sprawiają, że nie możemy ani na chwilę się zatrzymać.
Sięgając po zaawansowane technologie, we współpracy ze światem nauki oraz wchodząc w alianse strategiczne, zamierzamy nadal czerpać z potencjału paliwa jakim jest gaz ziemny, by móc aktywnie współtworzyć krajowe rynki biometanu i wodoru. Nasze zasoby oraz infrastruktura pozwalają nam rozwijać ambitne projekty, szczególnie w zakresie magazynowania i dystrybucji paliw alternatywnych. Tak widzimy swoje miejsce w branży oraz w skonsolidowanej strukturze łączącej PKN ORLEN, GK PGNiG i Grupę LOTOS. Nieprzewidywalność i zmienność, których doświadczamy dziś niemal we wszystkich dziedzinach życia i biznesu sprawiają, że osiągnięcie bezpieczeństwa i stabilności możliwe jest wyłącznie poprzez elastyczność, otwartość na rozwój i zmianę. Tak postrzegamy naszą przyszłość i taką marką chcemy być dla naszych partnerów i klientów.
ANNA RULKIEWICZ
prezes zarządu LUX MED
Obecnie leczenie ambulatoryjne jest już dość dobrze zagospodarowane przez różnego rodzaju abonamenty i ubezpieczenia. Natomiast brakowało na rynku kompleksowej opieki, jeśli chodzi o hospitalizację. Dlatego stworzyliśmy własną ofertę opieki szpitalnej LUX MED Pełna Opieka. Ofertę, która jest odpowiedzią na wyzwania, z jakimi obecnie mierzy się system, ale przede wszystkim ofertę, która dba o dobro pacjenta. To kierunek, w który jako Grupa zamierzamy się w najbliższym czasie bardzo angażować.
Nasz produkt obejmuje całość leczenia: od diagnostyki szpitalnej przez zabiegi planowe, pomoc w nagłych przypadkach aż po rehabilitację poszpitalną i przegląd zdrowia. Zapewniamy pacjentom wysokospecjalistyczną opiekę zarówno w naszych szpitalach, jak i w starannie dobranych szpitalach partnerskich. Jesteśmy dumni nie tylko z tego produktu, ale też z miejsca, w którym znajduje się LUX MED po 30 latach działalności na polskim rynku.
DR. MAŁGORZATA GAŁĄZKA-SOBOTKA
dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego
Jeśli masz zaufanie do siebie, wzbudzasz zaufanie w innych – tak powiedział kiedyś Johann Wolfgang von Goethe. Słowa te idealnie wpisują się w misję Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. W codziennej pracy wspieramy naszych studentów w rozwoju ich kariery opierając się na specjalistycznej wiedzy, profesjonalnych umiejętnościach oraz kompetencjach społecznych. Zawsze jednak podkreślamy, że kompetencje to nie tylko wiedza i umiejętności, ale przede wszystkim postawy. Jako nowoczesna jednostka akademicka odcinamy się od przeciętności, stawiając wysoko poprzeczkę sobie i innym. W jaki sposób? Co sprawia, że ufamy sobie, zyskując zaufanie innych? Autentyczność. Rzetelność. Zaangażowanie. W swoim przekazie reklamowym nawiązujemy do hasła „Sukces w praktyce”, a to znaczy, że nie ustajemy w doskonaleniu swojej organizacji, naszych programów,
sięgamy po najnowszą wiedzę, najlepsze praktyki oraz najlepszą kadrę akademicką, co materializuje się w skutecznej realizacji naszych celów, wśród których najważniejszym jest satysfakcja i rozwój naszych absolwentów. „Sukces w praktyce” to spoiwo, które łączy naszych wykładowców z naszymi studentami i partnerami. Razem podejmujemy działania, które kreują lepszą przyszłość.
OLGIERD CIEŚLIK
prezes zarządu, Totalizator Sportowy Sp. z o.o.
Zdobycie tytułu Mecenas Sportu w badaniu Marka Godna Zaufania utwierdza nas w przekonaniu, że Totalizator Sportowy dobrze realizuje swoją misję. Zaufanie klientów jest dla Totalizatora Sportowego wartością nadrzędną – to właśnie oni znajdują się w centrum naszej uwagi. Założenie to leży nie tylko u podstaw strategii biznesowej Totalizatora Sportowego, lecz także jest fundamentem całej naszej działalności od ponad 66 lat – czyli odkąd funkcjonuje nasza firma.
Historia spółki pokazuje, że produkty Totalizatora Sportowego cieszą się niesłabnącym zaufaniem Polaków. Nasze dziedzictwo jest dla nas doskonałą podstawą do budowania przyszłości firmy. Przełomowy pod tym kątem był 2017 r., kiedy to rozpoczęliśmy transformację technologiczną. Dzięki otwarciu się na nowoczesne rozwiązania już od kilku lat możemy działać w nowych aspektach, oferując dobrze znane produkty LOTTO online, prowadząc jedyne legalne w Polsce kasyno internetowe czy rozwijając sieć salonów gier na automatach. Klienci mogą nam w tym zaufać, bowiem nasz biznes prowadzimy przede wszystkim odpowiedzialnie, zgodnie z regulacjami oraz najlepszymi standardami i międzynarodowymi praktykami branżowymi.
Zmieniamy się, by dalej móc cieszyć się tym wielkim społecznym zaufaniem. Sprawnie działający biznes pozwala nam przekazywać środki na polski sport i kulturę. Badanie Marka Godna Zaufania dowodzi, że nasze osiągnięcia na tym polu są dostrzegane. Każdy klient, kupując produkty LOTTO, wspiera m.in. Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. Od 1994 r. przekazaliśmy w ten sposób już ponad 14,7 mld zł. Ponadto prowadzimy wsparcie sportu ze środków własnych. Trafia ono do licznych klubów, zawodników i inicjatyw sportowych. Od lat jesteśmy także sponsorem generalnym Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej.
Zależy nam, by Polacy korzystający z oferowanej przez nas rozrywki, mieli poczucie, że przyczyniają się do czegoś większego. Razem tworzymy aktywne i otwarte na pozytywne emocje społeczeństwo.
I zgodnie z hasłem naszej firmy – #WygrywamyRazem.